מצבת זכרון לקדושי שואה שנמצאה בשולי חניון מוזנח הושבה למקומה

במהלך הכנס השנתי לזכרם של קורבנות השואה ב'מרתף השואה' שבהר ציון בירושלים, הושבה המצבה שנמצאה בחניון בתל אביב • הרב יעקב רוז'ה גולל את השתלשלות גילויה: "זו פעם ראשונה שאנו מטפלים במצבה ללא נפטר תחתיה"
אבי כץ
י' טבת התשפ"א / 25.12.2020 13:17

המצבה שהושבה למקומה: במהלך הכנס השנתי לזכרם של קורבנות השואה שנערך אמש (חמישי) ב’מרתף השואה’ שבהר ציון בירושלים, לרגל יום הקדיש הכללי – עשרה בטבת, הושבה המצבה שנמצאה בחניון בתל אביב על ידי ארגון זק”א-תל אביב למנהלי המוזיאון, על מנת שתוצב חזרה במקומה.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

לפני מספר חודשים התקבל דיווח מאזרח על מצבה המושלכת בצידי חניון, בו מתגוררים הומלסים.

מתנדב זק”א תל אביב שהוזנק לאיתור המצבה גילה לתדהמתו כי מדובר במצבת זיכרון לקהילת יהודי גוברובה ולרבם האהוב, שנעקד על קידוש ה’, הרב משה מרדכי בורשטיין הי”ד.

מי מכיר: מצבת זכרון לקדושי שואה נמצאה בשולי חניון מוזנח בתל אביב

במהלך הכנס שנערך ב’מרתף השואה’ בחוג מצומצם, נתכבדו נציגי ארגון זק”א-תל אביב, רב הארגון ורבה של העיר בת ים הגאון רבי יעקב רוז’ה, מנכ”ל הארגון הרב צבי חסיד והרב שמעון רחמים בהדלקת נרות נשמה לזכרם של קדושי השואה.

יו”ר הנהלת המוזיאון, הרב יצחק גולדשטיין, נשא דברי כיבושין ותפילת “קל מלא רחמים”.

לאחריו נשא דברים הרב רוז’ה שגולל את השתלשלות גילויה של המצבה שהוחזרה למקומה בכבוד. “זו פעם ראשונה שאנו מטפלים במצבה ללא נפטר תחתיה”, אמר הרב.

הרב צבי חסיד ציין את העובדה שמתנדבי זק”א תל אביב עומדים על משמר כבוד המת גם במקרים כאלו. “שני ארועים מרגשים חוויתי בעת האחרונה, הראשון בקבורתם של קדושי מגיא הריגה שנתגלה בבלארוס לפני כשנה וחצי, ושנה לאחר מכן עם גילויה של המצבה אשר לפניכם”.

בסיום הכנס נמסרה המצבה למנהל המוזיאון אלי דן וליו”ר ההנהלה הרב יצחק גולדשטיין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות