‘שודרג לממדים בן-גוריוניסטים’: כך הפך גנץ מאליל התקשורת לדחליל

"בתולדות העיתונות העברית כבר היו מפגני התרפסות מבישים, אבל מביש כזה עוד לא היה. רמטכ"ל בינוני ואיש נעים שודרג לממדים בן-גוריוניסטים" • הפרשן הפוליטי עמית סגל בטורו ב'ידיעות אחרונות' על עוד 'בגידה' של כלי התקשורת באזרחי ישראל
חרדים 10
י' טבת התשפ"א / 25.12.2020 12:07

בזמן אמת – דבר מזה לא זכה לסיקור בכל התקשורת.  אבל כעת, רגע לפני שמפלגתו מוצאת את עצמה מתחת לאחוז החסימה, הדברים נחשפים.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

בטורו ב’מוסף שבת’ של ‘ידיעות אחרונות’, כותב הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל, על הסיקור התקשורתי של בני גנץ, ש”במשך שלוש מערכות בחירות נמרח בדבש וסילאן, ולאורך הכהונה הקצרה – בזפת ונוצות”.

לדברי סגל, “בתולדות העיתונות העברית כבר היו מפגני התרפסות מבישים, אבל מביש כזה עוד לא היה. רמטכ”ל בינוני ואיש נעים שודרג לממדים בן-גוריוניסטים. לא היה אדם אחד שלא ידע על המהומה הכאוטית שהייתה מפלגת ‘חוסן לישראל’, ואחר כך ‘כחול לבן’. לא היה אחד שלא ידע עד כמה מתעב גנץ קבלת החלטות קשות, איך הורכבה רשימתו, ועד כמה שטחית השקפת עולמו. הוא זגזג בתוך 48 שעות מהתנגדות לסיפוח לתמיכה בו, אבל כפי שציין ח”כ עפר שלח בזמן אמת – דבר מכל זה לא זכה לסיקור נרחב”.

סגל – שחשף בשנה האחרונה את פרשת הקלטות של יועצו ישראל בכר ואת הפריצה האיראנית לטלפון –  ממשיך: “אני קשיש מספיק כדי לזכור את קיתונות הרפש שהוטחו בפרסום, ערב הבחירות, של הקלטות יועצו האסטרטגי של גנץ אומר שהוא לא יעז לתקוף באיראן. חלפו כמה חודשים ואותם מבקרי תקשורת קבעו שאם גנץ יגיע לראשות הממשלה הם חוששים למדינה.

“כשאמר לקראת סבב 3 שלא יסתייע במשותפת, לא טרחו לזכות אותו בשקופית עם העובדות: הוא ניהל גם ניהל מו”מ. האמת הייתה אז חשובה פחות מהג’יהאד בנתניהו”.

לדבריו, “את כל האשראי הבלתי מוצדק שקיבל, שילם גנץ בריבית של עולם תחתון כשחבר לממשלת נתניהו. למן הרגע הראשון בוצע בו לינץ’ אכזרי שאימץ למפרע את כל טענות הימין ביחס לאיש. פתאום נזכרו שאין לו באמת עמדות, פתאום נזכרו בעמר ינקלביץ’. שמועות שוביניסטיות מכוערות שבקמפיין בקושי מצאו דרכן לבוטים של הליכוד אווררו פתאום בריש גלי בידי אנשים המחזיקים מעצמם מכובדים ונאורים. פתאום נזכרו בטלפון, פתאום כן לגיטימי לדבר על סחיטה (שכמובן לא הייתה)”.

סגל קובע: “האמת היא שהוא לא היה אף פעם מנהיג דגול וגם לא סחבה. הוא פוליטיקאי שוחר טוב, פטריוט ישראלי. לא יותר – אבל גם לא פחות”.

הפרשן מזכיר: “הניסוי הקליני המקדים בבני אדם בוצע על אורלי לוי: כשערקה ב־2016 עם מנדט ימני אל השמאל מותגה כמנהיגה אמיצה, אשת עקרונות. כשלקחה את המנדט שלה ממפלגת שמאל כדי להצטרף לימין הפכה בן רגע לאופורטוניסטית נחותה, הואשמה בבגידה. מז’אן דארק לכלנתר בשני מהלכים. עוד קודם לכן, זכה יצחק הרצוג לטיפול דומה: הפוליטיקאי היעיל והנעים תואר בבחירות 2015 כמושיע לאומי, ואחר כך מותג מחדש כסמרטוט. אין רחמים בשוחות”.

סגל סבור “שהמרוויח האמיתי מהשנאה הזו לנתניהו היה ביבי עצמו. כשגנץ נכנס לממשלה הוא נהנה בסקרים מעשרים מנדטים. אבל מאז, כפי שכתב ביאליק, ‘יום יום עלות לגרדום’. אנשי נתניהו הם שעמדו מאחורי ההדלפות על האאודי 8 שביקש ראש הממשלה החליפי – ושונאי ראש הממשלה התגייסו בחדווה להפוך זאת למשבר לאומי. הם ניסו להפיל את נתניהו אבל סידרו לו עוד הזדמנות להשיג רוב”.

אבל סגל מרגיע את החוששים: “אל דאגה, הלקח לא יילמד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות