מותו של אהוביה סנדק ז”ל במרדף: 4 שוטרים נחקרו במח”ש באזהרה

מח"ש פתחה בחקירת מותו של אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף של בלשים מימ"ר ש"י ביום שני • ארבעה שוטרים נחקרו היום באזהרה ונגבו עדויות משוטרים נוספים • משפחתו הגישה תלונה למח"ש נגד השוטרים ודרשה לחקור אותם בגין עבירת רצח
חיים טוויל
י' טבת התשפ"א / 24.12.2020 23:42

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח”ש) פתחה בחקירת התאונה בבנימין, בה נהרג הנער אהוביה סנדק ז”ל בן ה-16 וחצי, לאחר שרכב בו נסע התהפך במהלך מרדף של בלשים מימ”ר ש”י ביום שני.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

ארבעה שוטרים נחקרו היום (חמישי) באזהרה ונגבו עדויות משוטרים נוספים.

מיד אחרי התאונה הגיעו לזירה חוקרי מח”ש, ומאז הם מבצעים את פעולות החקירה הדרושות לצורך בחינת חלקם של השוטרים באירוע.

בשל הממשקים בין החקירות, ביחס לתאונה והתהפכות הרכב, החליט המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים להקים צוות חקירה משותף למח”ש ולימ”ר ת”א, אך החשדות המיוחסים לשוטרים נחקרים על ידי מח”ש.

בפרקליטות אמרו: ”ההחלטה על חקירת האירוע בכללותו במסגרת צוות חקירה משותף נבעה מטעמי קידום החקירה וייעולה, מאחר שישנם היבטים באירוע בהם חשודים אזרחים ושוטרים, כאשר יש צורך למצות את שני כיווני החקירה ולא ניתן להפריד באופן מלאכותי בין האירועים’.

”לא ניתן בנסיבות המקרה להמתין עד לסיומה ומיצויה של אחת החקירות כדי למצות את החקירה האחרת, שכן התשתית הראייתית היא אחת והדברים קשורים זה בזה”.

המשנה לפרקליט המדינה הנחה, כי במסגרת חקירת הצוות המיוחד תינתן קדימות ברורה לפעולות החקירה אשר נדרשות על-ידי מח”ש לצורך חקירת החשד כלפי השוטרים.

מחומר החקירה שנאסף עד כה עולה, כי המרדף החל בחשד שמספר נערים השליכו אבנים על פלסטינים. לאחר שהבחינו בניידת משטרה סמויה, החלו החשודים להימלט.

במהלך המרדף משטרתי נוצר מגע בין הרכב של השוטרים לבין רכבם של החשודים. הרכב של הנערים התהפך ואהוביה סנדק ז”ל נהרג.

מאז התאונה מפגינים בכל יום מאות צעירים בדרישה לחקור את מעורבות השוטרים באירוע ואת אחריותם למותו של סנדק ז”ל. המפגינים מתעמתים עם השוטרים, שמפעילים כוח רב ומבצעים מעצרים.

משפחתו הגישה תלונה למח”ש נגד השוטרים ודרשה לחקור אותם בגין עבירת רצח.

עורך הדין המייצג את משפחתו של אהוביה סנדק ז”ל הגיש הערב למח”ש חוות דעת מומחה המתייחסת לנסיבות קרות התאונה ותומכת בתלונת המשפחה כנגד השוטרים המייחסת לשוטרים עבירת רצח.

בתוך כך, בימ”ש הנוער והשלום בבת ים הורו בדיונים נפרדים על שחרורם בתנאים מגבילים של כל ארבעת פצועי התאונה הקשה, בה נהרג סנדק ז”ל.

לבקשת המשטרה, שחרורם של כל הנערים עוכב עד למחר לצורך הגשת ערר לבימ”ש המחוזי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ואם "נער גבעות" היה נוגח מאחור במכונית משטרה והורג שוטר ..
    25/12/2020 13:34
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בדמוקרטיה כולם שוים.

    אז נחשוב שהתפקידים היו הפוכים.

    אהוביה היה רודף במכוניתו אחרי מכונית משטרה ונוגח בה מאחור, הופך אותה כמה מהם היו נפצעים, אחד נהרג.

    כולם היו קובעים חד משמעית שהוא רוצח ! שכל הציונות הדתית רוצחת !

    כל בתי המקום שבו הוא גר היו נהרסים מיידית!