צפו: כשמרגי שאל כמה עולה תבנית ביצים – ואיים במסיבת עיתונאים

ועדת הכלכלה אישרה את תקנות מכסות הביצים, לא לפני שיו"ר הוועדה נשא נאום אש: "המגדלים האלו מחכים! דיברה פה מגדלת, היא מחכה לזה! זה הפרנסה שלה! ואתם משחקים איתי פה"
אריה ריבקינד
י' טבת התשפ"א / 24.12.2020 23:23

ועדת הכלכלה אישרה את תקנות משרד החקלאות על מכסות הביצים בהגדלה משמעותית לתועלת הצרכן הישראלי ומגדלי הביצים.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

יו”ר הוועדה, ח”כ יעקב מרגי, התעקש להעביר את התקנות בדיון, על מנת לסייע לאלפי המגדלים, מתוך חשש שמא יעבור גידול הביצים לחברות ענק, שיעשו עושר ורווח עצום על גבם של המגדלים.

התקנות אושרו פה אחד, כאשר יו”ר הוועדה הציג נוסחה מאוזנת על מכסות ולולים חדשים, בדגש על מגמת רווחת בעלי החיים, מתוך שאיפה לצמצום צער בעלי חיים של העופות.

במהלך הדיון נשא מרגי דברים:

“בואו תקשיבו. תבנית ביצים, כמה עולה בחנות?

(אחד אומר: 27)

“30 שקל ממוצע, אני לא יודע איפה אתה קונה ב-27. נו, שיהיה עגול, אני לא יודע חשבון, איך גפני אומר? לא למדתי ליב”ה. אני למדתי ליב”ה, אבל אני לא יודע חשבון. המגדל מקבל בממוצע, במקרה הטוב שלא באים וחונקים אותו, 11 שקלים. כלומר הפער כמה? תעשו חשבון מהיר בין 30 ל-11.

“עכשיו אנחנו פה, אם אתם תעשו פוליטיקה זולה, אני נועל את הדיון, אין אישור מכסות ואתם נותנים 200 מיליון ביצים, תחלקו את זה ב-19 שקל ל-4-5 אנשים. עכשיו, כל אחד עם המצפון שלו. זה רוצה למשוך את היריעה לפה, זה רוצה למשוך את היריעה לפה – היחיד שמדבר על קו המשווה, על האמצע זה אני. על האיזון.

“רוצים? תתמודדו עם התוצאות שלכם. אני אעשה מסיבת עיתונאים ואגיד כל אחד לאן משך את זה. המגדלים האלו מחכים! דיברה פה מגדלת בדיון הקודם, היא מחכה לזה! זה הפרנסה שלה! ואתם משחקים איתי פה. אתם רוצים עכשיו, בתקנות המסכנות האלו, לתקן את כל העוולות של המשק?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מכסות ביצים
    25/12/2020 11:50
    עודד
  1. כולנו בני ערובה של מגדלי הביצים. איכות ירודה, מחיר גבוה ופוליטיקה זולה