ארדואן ניצח בבחירות לנשיאות טורקיה כבר בסיבוב הראשון

ראש הממשלה המכהן משנת 2002 נושא כעת בתואר נוסף: נשיא המדינה • ארדואן זכה ב-51 אחוזים מקולות הבוחרים • מועמד האופוזיציה איהסנולו גרף 40 אחוזים
אליעזר היון
ט"ו אב התשע"ד / 11.08.2014 00:04

עכשיו גם כבוד הנשיא: ראש ממשלת טורקיה רג’פ טייפ ארדואן, ניצח את מתחריו בהתמודדות לתפקיד נשיאות המדינה כבר בסיבוב הראשון, כך הכריזה הערב [ראשון] וועדת הבחירות בטורקיה.

עם ספירת 99 אחוזים מסך הקולות עולה כי ארדואן חצה את רף ה-50 אחוזים ועל כן הוא הנשיא הנבחר. מועמד האופוזיציה שהתמודד מולו הוא  אקמלדין איהסנולו  שזכה לארבעים אחוזים מסך הקולות. המועמד הכורדי דימרטש קיבל פחות מעשרה אחוזים.

יו”ר וועדת הבחירות הכריז כי “התוצאות הראשוניות מראות כי ארדואן זכה במרבית הקולות הכשרים. יש לנו יותר מ-99% מהקולות, ומחר נכריז על התוצאות הרשמיות”.

האשמות בדבר זיופים במהלך יום הבחירות בוטלו על ידי שר המשפטים שהצהיר כי “ארגונים מסוימים מנסים לנפח את ההאשמות, נוכח התוצאות הראשוניות, אולם אף בועה לא תוכל להסוות את המציאות”.

המועמד המפסיד איהסנולו בירך את ארדואן: “אני מברך את ראש הממשלה ומאחל לו הצלחה”.

ארדואן זכה בבחירות לראשות ממשלת טורקיה בשנת 2002 ומאז הוא נחשב לשליט כמעט יחיד במדינה. הוא שולט במערכות המשפט, המשטרה והתקשורת. במהלך כהונתו תקף ארדואן את ישראל פעמים רבות. במאי 2010, אחרי אירועי המשט הטורקי לישראל – המרמרה – שבמהלכו נהרגו 9 אזרחים טורקים, ארדואן הוביל למשבר החמור ביותר עם ישראל. הוא החזיר את השגריר וסילק את השגריר הישראלי מאנקרה. לאחרונה, על רקע מבצע צוק איתן,  השווה ארדואן את ישראל למשטר הנאצי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות