בן-שבת בירך ‘שנתן מכבודו לבשר ודם’ – ומלך מרוקו התרגש • צפו

בפתח הביקור אצל המלך, הסביר ראש המל"ל למלך כי לפי ההלכה היהודית, מי שרואה מלך ממלכי אומות העולם מברך ברכה מיוחדת, ובירך • בפגישתם, שהתנהלה בשפה הערבית-מרוקאית, דנו ביחסים הנרקמים בין המדינות
נתן פרל
ח' טבת התשפ"א / 23.12.2020 16:53

היועץ לביטחון לאומי וראש המל”ל מאיר בן-שבת נפגש אמש (שלישי) בשליחותו של ראש הממשלה נתניהו, עם מלך מרוקו מוחמד השישי בארמונו ברבאט, יחד עם היועץ הבכיר לנשיא ארה״ב ג׳ארד קושנר.

 

ראש המל”ל בן-שבת הזמין את המלך, בשם ראש הממשלה נתניהו, לבקר בישראל.

בפתח הביקור אצל המלך, הסביר ראש המל”ל למלך כי לפי ההלכה היהודית, מי שרואה מלך ממלכי אומות העולם מברך ברכה מיוחדת, ובירך:

ברוך אתה ה׳ אלקינו מלך העולם שנתן מכבודו לבשר ודם.

ראש המל”ל ציין שהמלך התרגש מכך מאוד.

בפגישתם, שהתנהלה בשפה הערבית-מרוקאית, דנו ביחסים הנרקמים בין המדינות. המלך ציין כי פניו לבניית יחסים עמוקים, מלאים וארוכי טווח בין שתי המדינות.

כמו כן, חתמו נציגי שתי המדינות על מספר הסכמים בנושאים שונים: פטור מוויזות לנושאי דרכונים דיפלומטיים ודרכוני שירות, שיתוף פעולה בתחום המים, שיתוף פעולה בתחומי הפיננסים וההשקעות והסכם נוסף לשיתוף פעולה בתחום התעופה האזרחית וטיסות ישירות בין המדינות.

במהלך המפגש דנו השניים בפתיחה מהירה של משרדי הקישור ברבאט ובישראל. מאוחר יותר התבטא שר החוץ המקומי ואמר כי סוכם על שליחת נציגים בתוך שבועיים.

בן-שבת אמר בנאומו: “אני מבקש להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו על הזכות שנפלה בחלקינו להימנות על המשלחת הישראלית שבידה הופקדה המשימה לפרוט את ההישג המדיני לצעדים מעשיים”.

לדבריו, “ליחסים עם מרוקו משמעות מיוחדת, מעבר להיבטים המדיניים והכלכליים. רבים מאזרחי ישראל, בני העדה המרוקנית ייחלו לרגע הזה. הורי גדלו פה. מי שנולד בארץ כמוני גדל על הסיפורים שלהם., רבים מבני הדור השני והשלישי של העולים ממרוקו, כמוני, החיים בישראל, שומרים אמונים למורשת אבותינו וממשיכים אותה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות