הממשלה תדון: להטיל סגר מיידי? • אש: מעריך שזה סגר אחרון

תמי גיל
|
ח' טבת התשפ"א / 23.12.2020 09:07
משרד הבריאות ממליץ להטיל סגר מלא ומסמן מטרה ליציאה: אלף נדבקים ביום • ההערכה היא כי יידרשו לכך שלושה או ארבעה שבועות • נתניהו וגנץ מסכימים על הצעד, אך חלוקים על מועדו • באמ”ן מתריעים: ללא צעדי בלימה חריפים, ייחצה רף ה-‭10,000‬ נדבקים ביום עד אמצע ינואר

הממשלה תדון היום (רביעי) בהמלצת משרד הבריאות להטיל סגר מלא.

בסגר כזה ייאסר להתרחק יותר מקילומטר מהבית. מערכת החינוך תושבת, לרבות החינוך לגיל הרך, והמסחר ייסגר לגמרי.

במשרד הבריאות מבקשים שהיציאה מהסגר תעשה כאשר מספר הנדבקים היומי יירד לאלף. ההערכה היא כי יידרשו לכך שלושה או ארבעה שבועות.

ממוצע הנדבקים בשבוע האחרון עמד על ‭ 2,863‬ איש. בכך נחצה הקו האדום של ‭ 2,500‬ נדבקים ביום, שלפי החלטת הקבינט יצריך מעבר לריסון מהודק.

באמ”ן מתריעים כי ללא צעדי בלימה חריפים נוספים, ועל סמך קצב ההתפשטות הנוכחי, ייחצה רף ה-‭10,000‬ נדבקים ביום עד אמצע ינואר.

בריאיון לתוכנית קלמן-ליברמן ברשת ב’, אמר ממונה הקורונה פרופסור נחמן אש:  “המצב מדאיג. יש קפיצה מטרידה בתחלואה, מעל 500 חולים במצב קשה בבתי החולים. זה מחייב סגר מיידי”.

לצד זאת אמר אש: “מקווה שהציבור יבין שזה חשוב וכולנו מקווים שזה יהיה הסגר האחרון. אני מעריך שנחסן 20% מהאוכלוסייה בחודש מארס – שהם לפחות האוכלוסייה בסיכון, כדי שנוכל להתנהג אחרת”.

אש הוסיף: “אני מקווה שפתיחת התרבות תתאפשר באפריל, אם נבטיח שימוש בדרכון ירוק. זה לא אומר שנוכל להוריד מסכות, כי אנחנו לא בטוחים שהחיסון מונע הדבקה, בינתיים מדובר רק על מניעת מחלה”.

אמש פורסם ב’כאן חדשות’, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ מסכימים שיש צורך בסגר שלישי, אך חלוקים בעניין מועד תחילתו.

נתניהו ומשרד הבריאות מעוניינים שהסגר יתחיל בתוך ימים, ככל הנראה בשבוע הבא, ואילו גנץ מבקש שהסגר יתחיל מאוחר יותר כדי שלציבור יהיה זמן להיערך.