פעם רביעית בשנתיים I הכנסת ה-23 התפזרה: ישראל הולכת לבחירות

לאחר שתקציב המדינה לשנת 2020 לא אושר, הכנסת ה-23 התפזרה • הבחירות תתקיימנה בעוד 91 יום - ביום י' ניסן • יריב לוין: "להימנע מלהחריף את המתחים ולעשות ככל שניתן כדי שמערכת הבחירות תתנהל ותסתיים באופן מסודר"
אריה ריבקינד
ח' טבת התשפ"א / 23.12.2020 00:34

פחות מיממה לאחר שמתווה הפשרה בין הליכוד לכחול לבן קרס סופית, התפזרה הלילה (רביעי) בחצות הכנסת ה-23 – אחרי כשתשעה חודשים, לאחר שחוק התקציב לשנת 2020 לא אושר גם בתום ההארכה שהושגה ב’פשרת האוזר’ בקיץ.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • ניתן להרוויח כסף מהמצב

הכנסת ה-23 הושבעה ב-16 במרץ 2020 והיא צפויה לכהן קצת יותר משנה.

מערכת הבחירות שהחלה מהלילה תהיה מערכת בחירות רביעית בתוך פחות משנתיים.

עם סיום סדר היום במליאה אמר יו”ר הכנסת יריב לוין: “בשעה 00:00 תם המנדט, ומשלא אושר תקציב המדינה לשנת 2020, אני מכריז על התפזרות הכנסת ה-23. אנו מצויים בתקופה מורכבת ומרובת אתגרים, ועם זאת גם מרובת מחלוקות. המחלוקות הקיימות בציבור, מצאו את ביטוין באופן טבעי גם כאן בבניין הזה”.

הוא הוסיף:  “אנו יוצאים למערכת בחירות לא פשוטה, אני קורא מכאן לכל אחת ואחד מאיתנו, וכל אחת ואחד מאזרחי ישראל – להימנע מלהחריף את המתחים ולעשות ככל שניתן כדי שמערכת הבחירות תתנהל ותסתיים באופן מסודר וללא גילויי אלימות.

“אני מודה לכלל חברות וחברי הכנסת, הנהלת הכנסת ועובדי הכנסת על המאמץ הגדול לקיים שגרה פרלמנטרית בתנאים מסובכים של תקופה מאתגרת זו”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב מסיבת עיתונאים שבה תקף את שר הביטחון בני גנץ והאשים אותו בבחירות. לדבריו, הוא לא רצה בבחירות אך גנץ חזר בו מהסיכומים שהושגו ובכך גרר את ישראל לבחירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות