הוועדה דנה: איך פועל מערך ההסברה בחיסון הציבור לקורונה במגזר החרדי?

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח: "מערך ההסברה במשרד הבריאות לא הצטיין בתחילת משבר הקורונה. הטיפול בהסברה לחיסונים מלמד על שיפור גדול" 
אריה ריבקינד
ז' טבת התשפ"א / 22.12.2020 21:41

הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח”כ עפר שלח, התכנסה היום (שלישי) לדון בטיפול מערך ההסברה בחיסון הציבור לנגיף הקורונה.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • ניתן להרוויח כסף מהמצב

יו”ר הוועדה, ח”כ עפר שלח: “הביקוש עולה על ההיצע ואנחנו בשלב הטוב של אירוע החיסונים – כמות העיסוק בנושא הייתה עצומה ויש התרגשות מעצם זה שהגיע. חלק לא קטן מהבעיות יכול להיות עוד לפנינו למקרי תופעות שיגיעו מהעולם.

“בסופו של דבר סוגיית ההסברה לא הייתה מהסוגיות שהצטיינו בנושא הקורונה. הוסבר לנו על ידי המל”ל בוועדת הקורונה, כאשר תהינו מה עושים – שזה שראש הממשלה מופיע ב-9 בערב זוהי הסברה. עכשיו  יש שיפור גדול. חשוב שהלקחים האלו ימשיכו להיות מופקים משום שחלילה יהיו עוד אירועים נוספים לפנינו”.

 סמנכ”לית הסברה ויחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, ד”ר עינב שמרון סיפרה שבמשרד נערכו עם מצבע הסברה לחיסונים מבעוד מועד: “יש צוות של רופאים שנמצא בוועדת החיסונים שמורכבת בהרבה אנשים שמתוך מערכת הבריאות שלמדו את החיסון וכל השלבים והאישורים. כל הסוגיות בתהליך הייצור היו אצלם לפרטים וככה הם עמדו מול ציבור הרופאים ששאל וקיבל תשובות לכל דבר.

“הייתה היענות מטורפת והציבור מגיב ברגליים והולך כולו להתחסן. הקמנו חמ”ל ‘פייק ניוז’, שמתמודד עם ניטור של דברים שלא נכונים ופעל להסירם דרך פרקליטות המדינה במחלקת הסייבר.

“כאשר מפרסמים בערוצי התקשרות המרכזיים, המידע חודר ומגיע רק למחצית מהאוכלוסייה ולכן משרד הבריאות משתמש בערוצי תקשורת נוספים כגון פשקווילים בציבור החרדי, פנייה באמצעות רשתות חברות. משרד הבריאות מסתייע באנשי דת בכל הדתות, על מנת להגיע לכלל הציבור. שירותי בריאות כללית ערה לבעיה במגזר הערבי בהקשר למבצע ההתחסנות ומבוצעות פעולות לשיפור המצב”.

 מנהל מטה ההסברה למגזר החרדי במשרד הבריאות, אבי בלומנטל סיפר על הפעילות שלהם להסברה בנושא במגזר החרדי: “אנו פועלים בשני מישורים, פורמלי ולא פורמלי. מתקיים מגע עם רבנים ומנהיגי קהילות ולצורך כך הפגישו מומחים רפואיים עם אדמו”רים שלבסוף קראו לציבור שלהם ללכת ולהתחסן.

“בנוסף, קמפיין בערוצי התקשורת החרדיים, על לוחות המודעות ובתוך בתי הכנסת הקורא לציבור לבוא להתחסן ובכך לחזור לשגרת החיים שהתקיימה טרם משבר הקורונה – נסיעות לקברי צדיקים, חתונות, אירועים תורניים וכו’. כולם מבינים שעל ידי החיסון, המפתח לחזור לכל זה, נמצא בידי הציבור. היום גם יתחסן נשיא מועצת גדולי התורה. יש ביקוש עצום של הציבור ללכת ולהתחסן”.

 פרופ’ צחי גרוסמן, יו”ר האיגוד לרפואת ילדים: “בוצעו פעולות הסברה לרופאים שהתנהגותם בהקשר להתחסנות מפני נגיף הקורונה צפויה להשפיע על התנהגות האוכלוסייה כולה. כאשר מבצע ההתחסנות ייפתח לכלל הציבור, ייתכן והאוכלוסייה הצעירה לא תמהר להתחסן בניגוד למתרחש בקרב האוכלוסייה הבוגרת שמבקשת להגן על עצמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות