‘נמות ולא נתגייס. לא צוחקים’: ‘הפלג’ חסם את ירושלים • גלריה

חיים טוויל • צילום: יונתן זינדל
|
ז' טבת התשפ"א / 22.12.2020 19:32
מפגיני ‘הפלג’ חסמו את הצמתים בכניסה לבירה, בעקבות מעצר בחור ישיבה בן 20 שלא התייצב בלשכת גיוס • השוטרים הפעילו כוח, והמשטרה הפעילה באופן חריג גם מכת”זיות שהתיזו בואש לפיזור המפגינים • שלושה שוטרים נפצעו • מפגין: “לא נשקוט ולא ננוח עד שתסור החרפה הזו”

בעקבות מעצרו של שכנא רוטנברג, תלמיד ישיבת פתחי שערים במודיעין עילית, בן 20, המוגדר ‘משתמט’, יצאו אחר הצהרים (שלישי) אלפי אנשי ‘הפלג הירושלמי’,  לפינת הרחבות יפו ושרי ישראל בירושלים כדי למחות.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • ניתן להרוויח כסף מהמצב

המשטרה פינתה את המפגינים שחסמו את הצומת ואת פסי הרכבת הקלה בכוח,  ואף השתמשה נגד המפגינים במכת”זיות  שהתיזו בואש – בניגוד להפגנות בבלפור.  המפגינים חסמו בהמשך גם את  הכניסה לעיר.

אחד המפגינים הבהיר בשיחה עם ערוץ 7, כי הם נחושים להיאבק נגד גזירת הגיוס: “האלפים שאתם רואים באו לפה להפגין על מעצר של בחור ישיבה בעוון לימוד תורה. לא נשקוט ולא ננוח עד שתסור החרפה הזו מהמדינה שקוראים לה מדינת ישראל שאין לה זכות קיום. כמו הפתגם שאנחנו אומרים ‘נמות ולא נתגייס’ אנחנו לא צוחקים, אנחנו מדברים ברצינות, לא ניתן לגזירה הזו לכרסם בנו”.

מהמשטרה נמסר כי במהלך המחאה – בה אלפי מוחים חסמו צירי תנועה מרכזיים בירושלים, לרבות צירי הרכבת הקלה והכניסה לעיר, וניסו לגרום נזקים לתשתיות, פעלו השוטרים מול המפגינים, תוך שהושלכו חפצים שונים לעבר השוטרים וכתוצאה מכך נפצע שוטר בראשו ושניים נוספים נפצעו במהלך הטיפול במחאה.

שניים מהשוטרים פונו לטיפול רפואי.

במהלך ההפגנה נעצרו שני מפגינים שהפרו את הסדר.

במהלך הפעילות זיהו השוטרים רכב צבאי כאשר המפגינים החלו לתקוף את הרכב. השוטרים שפעלו במקום חילצו את הרכב מהמקום והוא המשיך בדרכו.

יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן צייץ: “כשהם רוצים להתגייס, הם יודעים איך לעשות את זה”.

תמונות: יונתן זינדל, פלאש90