הכנסת צפויה להתפזר הלילה בחצות: ישראל שוב בדרך לבחירות

בליכוד ניסו לגייס רוב שיצליח למנוע את פיזור הכנסת, אך שלושה ח"כים מכחול לבן ומיכל שיר מהליכוד הצביעו נגד החוק שהיה מאפשר שבועיים נוספים של מגעים בין הליכוד לכחול לבן • שיר הודיעה: אתפטר מהכנסת ואצטרף לסער • ח"כ מיקי זוהר: מכריז כ'פורשת' על שיר ועל שרן השכל
אריה ריבקינד
ז' טבת התשפ"א / 22.12.2020 01:30

מליאת כנסת דחתה הלילה (שלישי), ברוב של 49 מול 47, את הצעת החוק להארכת תוקף העברת התקציב המדינה.

בעקבות כך, הכנסת צפויה להתפזר ביממה הקרובה, לאחר שהתקציב לא הובא לאישור בשל אי הסכמות בין הליכוד וכחול לבן, וישראל תצא למערכת בחירות רביעית.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • ניתן להרוויח כסף מהמצב

הצעת החוק נפלה לאחר שחברי הכנסת מהקואליציה – מיכל שיר מהליכוד, ואסף זמיר, רם שפע מיקי חיימוביץ’ מכחול לבן הצביעו עם האופוזיציה. ח”כ שרן השכל מהליכוד נעדרה.

קודם לכן עמד ח”כ יצחק פינדרוס יותר משעה  על דוכן הנואמים במליאת הכנסת והעביר את הזמן, כדי לאפשר לסיעות הקואליציה להבטיח רוב בהצבעה.

רגע לפני ההצבעה ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו את רשות הדיבור במליאה ואמר: “התעכבתי משום שבשעה 24:00 בדיוק, קיימתי שיחה עם אחד מראשי החברות הגדולות בעולם שמפתחת חיסונים. ביקשתי ממנו להקדים משלוחי חיסונים לישראל ובאותה הזדמנות שאלתי אותו מה ההתפתחות לגבי המוטציה.

“הוא סיפר שיש להם פיתוחים ומחקר, וההערכה שלהם שהחיסון שיש בידנו יכול באפקטיביות גדולה לטפל במוטציה. הם יידעו את זה תוך ימים וזו כמובן בשורה גדולה לאנושות ולעם ישראל. זה מה שעשיתי בשעה הזו. במשך היום עבדתי יחד עם חברי לסגור את השמים נגד המוטציה שיכול להיות שהיא כבר כאן”.

נתניהו הוסיף: ”אני חושב שבשעה הזו היינו צריכים ללכד כוחות. היינו צריכים למצוא כל דרך למנוע את הבחירות האלה. היו לנו הסכמים עם כחול לבן. ברגע האחרון בני גנץ נסוג מהדברים שהסכמנו עליהם כדי לעצור את הדיקטטורה הפקידותית משפטית פה, אבל הוא לא עמד בלחץ של ניסקורן וחבריו.

“אנחנו כמובן לא יכולים להסכים לזה. לכן ככל הנראה כחול לבן כולל האנשים שלה שהולכים להצביע כאן הולכים לגרור אותנו לבחירות מיותרות. אני רוצה להגיד לכם שאני לא חושש מהבחירות. אנחנו ערוכים לזה. אנחנו ננצח. הציבור בישראל יודע מי מביא מיליוני חיסונים, ארבעה הסכמי שלום, מי בולם את איראן, מי מביא ביטחון ומי ישקם כאן את הכלכלה בתנופה רבה. אבל זה מיותר. יותר מזה אין לי מה לומר. אני אצביע בעד המשך קיום הממשלה”.

על רקע מחיאות הכפיים עם נפילת החוק‏, אמר יו”ר הכנסת יריב לוין: “אלה שמחאו כפיים בפיזור הכנסת בדרך כלל לא נבחרו לכנסת שלאחר מכן…”

מרכז האופוזיציה ויו”ר סיעת יש עתיד-תל”ם, ח”כ מאיר כהן, אמר: “ממשלת השיתוק הלאומי קרסה. הגיעה הזמן של אזרחי מדינת ישראל לזכות לממשלה שתטפל במשבר ולא בעצמה. ישראל יוצאת לבחירות שיהיו הזדמנות בלתי חוזרת להחליף את נתניהו, לתת תקווה ולעשות שיהיה פה טוב. אנו קוראים לכל מי שרוצה שינוי להתייצב אחרינו בדרך להקמת ממשלה שתוביל את ישראל בשנים הבאות. אנחנו בראשות יאיר לפיד האלטרנטיבה היחידה לנתניהו.”

זמן קצר לאחר ההצבעה הודיעה מיכל שיר על הצטרפותה למפלגה החדשה של גדעון סער ועל התפטרותה מהכנסת. “אני שלמה עם מצפוני לעשות את המעט שביכולתי כדי לסיים את המופע המביך הזה של ממשלה תקועה ומסוכסכת שמחזיקה מדינה שלמה בת ערובה של כסאות פוליטיים ולכן אתפטר מהכנסת ואצטרף ל’תקווה חדשה’ בראשות גדעון סער”.

ח”כ אוסנת מארק צעקה על מיכל שיר במסדרון הכנסת: “חצופה”.

יו״ר הקואליציה וסיעת הליכוד – ח”כ מיקי זוהר: “לאחר שביקשתי להכריז על יפעת שאשא ביטון כפורשת, אבקש להכריז כך גם על ח״כ מיכל שיר ועל ח״כ שרן השכל.

“שיר הצביעה בניגוד לעמדת הסיעה והשכל סירבה להגיע להצבעה וזאת בניגוד לעמדת סיעת הליכוד שעשתה הכל כדי למנוע את הבחירות. הגיע הזמן לשים סוף לאלו שמנצלים את תנועת הליכוד ופועלים נגדה”.

השתיים גם הוסרו מקבוצת הוואטסאפ של ח”כי הליכוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות