מדוע הכריע מח”ט גבעתי ששרית חדד לא תופיע בפני החיילים?

מח"ט גבעתי, אל"מ עופר וינטר, דחה הצעה להופעה בהתנדבות של הזמרת שרית חדד באירוע של החטיבה • לפי אתר וואלה: חשש שהדבר יפגע ברגשות החיילים הדתיים • לפי ישראל היום: החיילים העדיפו את הזמר משה פרץ • צה"ל: "נעשה לו עוול"
יוני גרין
ט"ו אב התשע"ד / 10.08.2014 22:13

מפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה עופר וינטר, ממשיך להרגיז את האנטי-דתיים: על פי דיווח של יקי אדמקר באתר וואלה, המח”ט דחה הצעה לקיים הופעה של הזמרת שרית חדד באירוע של החטיבה, בטענה כי הדבר עלול לפגוע ברגשותיהם של החיילים הדתיים.

האירוע תוכנן להתקיים בעוד כמה ימים.

לאחרונה הועלה בפני אל”מ וינטר, חובש כיפה, יליד קרית אתא, הרעיון להזמין את חדד להופעה. הזמרת נענתה לפנייה ואף הסכימה להופיע בהתנדבות, אולם למרות זאת, הדבר נדחה על ידי המח”ט.

לפי אתר וואלה, וינטר טען כי הדבר יפגע בחיילים הדתיים בחטיבה, וציין כי באירוע הקודם של החטיבה היו כמה נשים שהופיעו, ובשל כך החיילים הדתיים לא השתתפו באירוע.

אולם דיווח בישראל היום מפריך את הדיווח בוואלה:  בניגוד לטענות בכלי התקשורת בדבר הדרת נשים בחטיבת גבעתי, מתברר כי חיילי החטיבה הם אלה שבחרו בהופעתו של משה פרץ על פני הופעתה של שרית חדד.

“בעקבות המצב הביטחוני בשבועות האחרונים התגייסו אמנים רבים לרווחת החיילים והציעו להופיע בפניהם ללא תשלום על מנת להכיר להם תודה”, דווח בישראל היום. “באמנים הרבים שהתנדבו להופיע בפני החיילים היו גם הזמרים שרית חדד ומשה פרץ. משהתבקש מפקד חטיבת גבעתי, אלוף משנה עופר וינטר, לבחור בין כמה אמנים, ובהם חדד ופרץ, הוא פנה אל החיילים שהיו סביבו באותו הרגע ושאל את מי הם מעדיפים. לאחר שנענה כי החיילים מעדיפים את פרץ – זו התשובה שהשיב.

“עם זאת, בהמשך נפוצו דיווחים שלפיהם אל”מ וינטר ביקש את פרץ מאחר שהוא מעדיף שלא לשמוע שירת נשים בשל היותו דתי. בצה”ל דחו את הטענות והבהירו כי למח”ט ‘נעשה עוול'”.

אין זו הפעם הראשונה שוינטר מכעיס את האנטי דתיים. לפני התמרון הקרקעי של ‘צוק איתן’, שלח המח”ט מכתב חיזוק לחייליו שהיו פרושים על גבול רצועת עזה. המכתב החל במילות חיזוק ללוחמיו הנמצאים “בחוד החנית של הלחימה באויב הטרוריסטי”.

“אני נושא עיני לשמים וקורא עמכם, ‘שמע ישראל ה’ אלוקינו ה’ אחד'”, כתב וינטר. “ה’ אלוקי ישראל היה נא מצליח דרכינו, אשר אנו הולכים ועומדים להילחם למען עמך ישראל כנגד אויב המנאץ שמך. בשם לוחמי צה”ל ובפרט לוחמי החטיבה והמפקדים עשה ויתקיים בנו מקרא שכתוב ‘כי ה’ אלוהיכם ההולך עמכם להילחם לכם עם אויבכם להושיע אתכם’ ונאמר אמן. יחד ורק יחד ננצח”.

המכתב עורר, כאמור, סערה בקרב גורמים אנטי-דתיים, שמתחו ביקורת על שהקצין הבכיר מערב את השקפתו האישית במשימות המבצעיות.

בראיון לעיתון משפחה הגיב וינטר: “מי שתקף אותי בגין המכתב ראה כנראה כלי נשק רק בתמונות, לא היה בחיים שלו בקרב ואינו יודע מהי רוח לחימה…

לפני יציאה לקרב אני מקריא לפני חייליי את דברי כהן משוח המלחמה – ‘שמע ישראל אתם יוצאים היום למלחמה’ וכו’. אין אחד מהם, ואפילו החילונים ביותר, שאינם אומרים בכוונה עצומה את התפילה לפני יציאה לקרב.

במלחמה, כשהחיילים יודעים שהם עשויים למסור את הדבר הכי יקר להם, את חייהם, הם מתחברים לאמת שלהם. כשאדם בסכנת חיים, הוא מתחבר לאמת הפנימית הכי עמוקה שלו, וכשזה קורה, גם הכופר הכי גדול פוגש את אלוקים.

זאת הסיבה שבמלחמה כולם מאמינים, חוץ מזה שרואים כל כך הרבה נסים, שקשה מאוד לא להאמין“.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ירבו כמותך בצבא ובישראל
    10/08/2014 22:19
    איש
  1. לוחם למען עם ישראל
    ומאמין בהגנה ובחשיבות של תורת ישראל
    זה השילוב המנצח

  2. כל הכבוד לעופר וינטר הי
    10/08/2014 23:11
    חנניה מישאלי
  3. איזה יופי שסוף סוף יש לנו בצה”ל מפקדים יראי ה’ שכאלה, אשריו ואשרי חלקו! בדיוק לכאלה צדיקים עם ישראל זקוק בצבא, ומי ייתן וירבו כמוהו בכל הצבא כולו! עם חיילים יהודים נפלאים שכאלה בעזרת ה’ נעשה חיל וננצח את כל מבקשי רעתנו. אמן!
    חזק וברוך עופר וינטר!

  4. על כל הרבנים לחזק את ידיו
    11/08/2014 00:05
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. אתחלתא דגאולה

  6. הרמטכ
    11/08/2014 00:43
    משה
  7. בעז”ה

  8. אנחנו חייבים להתגייס לחטיבה שלו.
    11/08/2014 08:21
    ישיביש
  9. איש עם לב ענק. מאמינים לוינטר. זה הפתרון האמיתי החרדי בצהל

  10. אשרינו שזכינו למפקדים כמוך
    12/08/2014 09:55
    ד״ר שני
  11. אשרינו שזכינו שאלו מפקדי צהל , אשר מקדשים שם שמיים ברבים, כל אלו אשר מטילים
    ספק , חבל , אנו עם אחד, אב אחד לכולנו, עליו אנו נשענים וממנו כחנו.