נתניהו לדרעי: יהיו בחירות, גנץ חזר בו מכל ההסכמות

אריה ריבקינד
|
ו' טבת התשפ"א / 21.12.2020 17:37
יו”ר כחול לבן סיפר בשיחה עם סיעתו על חמש דרישות שהציג לנתניהו: לא נסכים לפגיעה במעמדו של ניסנקורן או לדחייה של הרוטציה • הליכוד: “בעקבות המאבק הפנימי בכחול לבן, גנץ חזר בו מכל ההסכמות שהושגו במו”מ” • דרעי לחברי סיעתו לאחר שיחה עם נתניהו: מחר יוצאים לבחירות

אחרי המרד בכחול לבן: שר הביטחון בני גנץ עדכן הערב (שני) בישיבת הסיעה בזום את חברי סיעתו על מצב המגעים מול הליכוד – ומהתנאים שהציג עלה כי פניו לבחירות.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • ניתן להרוויח כסף מהמצב

גנץ סיפר לחברי הסיעה כי שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והבהיר את חמש הדרישות העומדות על הפרק כעת על מנת לקדם את החקיקה בנושא התקציב ולהמשיך את עבודת הממשלה:

1. הבטחת העברת תקציב לשנת 2020-2021.
2. אישור תקנון ממשלה.
3. העברת כל המינויים התקועים.
4. שר המשפטים יישאר בתפקידו ולא יהיו שינויים שיפגעו בשלטון החוק.
5. סגירת כל נקודות היציאה להתחמקות מהרוטציה.

“ירצו יקבלו. לא ירצו, יהיו בחירות”, סיכם גנץ את דבריו.

בליכוד הגיבו: “בעקבות המאבק הפנימי בכחול לבן, גנץ חזר בו מכל ההסכמות שהושגו במשא-ומתן בין כחול לבן והליכוד, לרבות ההתעקשות שלו לאפשר לניסנקורן להמשיך בהפיכה פקידותית-משפטית העומדת בניגוד להסכמים הקואליציוניים.

“הליכוד עומד איתן נגד הפיכה זו של השמאל שרומסת את הדמוקרטיה ברגל גסה.

“מצער שגנץ החליט לגרור את המדינה לבחירות מיותרות בעיצומו של משבר הקורונה. במקום לאפשר ממשלה יציבה שעובדת למען האזרחים, גנץ ממשיך לדבוק ברעיון של ‘ממשלה בתוך הממשלה’, בניסיון כושל לקושש קולות למפלגתו המתפרקת”.

כתב חרדים 10 מציין, כי במהלך ישיבת סיעת ש”ס התקיימה שיחה בין אריה דרעי לראש הממשלה, ודרעי עצר את ישיבת הסיעה ויצא לשוחח עמו בטלפון.

נתניהו הסביר לדרעי כי אין מנוס מבחירות, לאחר שהבין כי גנץ מקשיח את עמדותיו. ואכן כמה דקות אחר כך, גנץ הוציא את רשימת הדרישות שלו.

יצוין, כי דרעי מאד לא רוצה בחירות בעת הזו. גורם בש”ס אומר לחרדים 10: “טוב לו במשרדים של ש”ס, וקיים החשש שכל רגע הפרקליטות יכולה לגולל עליו כתב אישום, גם באמצע מערכת בחירות”.

לאחר השיחה עם נתניהו יו”ר ש”ס עדכן את חברי המפלגה כי אבי ניסנקורן לא מתפשר ותוקע את המו”מ מול הליכוד.

לדבריו, זה כנראה סופי ומחר יוצאים לבחירות.

יו”ר הקואליציה ח”כ מיקי זוהר, תוקף הערב את מפלגתו של גנץ: “‏כחול לבן בחרו להתאבד פוליטית במודע, הרגש ניצח את השכל. הם הולכים לבחירות רק בשביל שאבי ניסנקורן יישאר בפוזיציה שלו ל-3 חודשים נוספים בהם הוא ינסה לשמר את ההגמוניה המשפטית.

“אני בטוח שבע”ה הציבור לא ייתן לזה יד, הם ייעלמו מהמפה הפוליטית ואנחנו נהיה אלו שנקבל את תמיכתו”.