ליברמן: יש הזדמנות היסטורית להקים בלוק ללא החרדים ונתניהו

אריה ריבקינד
|
ו' טבת התשפ"א / 21.12.2020 15:09
יו”ר ישראל ביתנו לח”כי כחול לבן: “תצילו את מה שעוד ניתן להציל, את הכבוד האבוד שלכם” • פנה לסער ובנט: “עדיין מחכה מכם להתחייבות ברורה ופומבית, שמיד לאחר הבחירות נקים בלוק של ארבעת המפלגות”

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, תקף בצהריים (שני), בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו, את הפשרה המסתמנת בין גנץ לנתניהו.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • ניתן להרוויח כסף מהמצב

“הפארסה המתנהלת כרגע בין ראש הממשלה לראש הממשלה הרזרבי זה למעשה כניעה של בני גנץ. כמי שמכיר את נתניהו הכי טוב במערכת הפוליטית, אני יכול לקבוע בוודאות שלנתניהו אין שום כוונה, אפילו רבע סיכוי, לוותר על הבית ברחוב בלפור לטובת גנץ. מה שברור זה דבר נוסף המשותף בין שני האישים וזה העיקרון שהכיסא לפני הכל”.

לנוכח זאת קרא ליברמן לחברי הכנסת של כחול לבן: “תצילו את מה שעוד ניתן להציל, את הכבוד האבוד שלכם, והצביעו היום בוועדות ובמליאה נגד הסכם הכניעה שגנץ מנסה לכפות על סיעת כחול לבן”.

לאחר מכן פנה ליברמן לגדעון סער ולנפתלי בנט: “אי אפשר להחזיק במקל בשתי הקצוות. ישנה הזדמנות היסטורית לבנות קואליציה של מפלגות ציוניות וליברליות ללא בנימין נתניהו. אבל זה לא ילך יחד עם הניסיון להקים קואליציה עם ש”ס ויהדות התורה. גם דרעי, גם גפני, גם ליצמן קשורים בטבור לנתניהו.

“לכן אני עדיין מחכה מכם להתחייבות ברורה ופומבית, שמיד לאחר הבחירות נקים בלוק של ארבעת המפלגות, ישראל ביתנו, יש עתיד, ימינה וגדעון סער על מנת לנהל משא ומתן במשותף עם כל השחקנים הפוליטיים האחרים. רק כך אפשר להחליף את השלטון”.