קבינט הקורונה אישר: החל מרביעי – בידוד במלוניות לחוזרים מחו”ל

שרי הקבינט אישרו הגבלות חדשות בגלל המוטציה שהתגלתה בבריטניה: השבים מחו״ל ב-48 השעות הקרובות יחויבו בבידוד ביתי של 10 ימים • עדיין נדרש אישור הממשלה • כניסת זרים לארץ תיאסר לחלוטין • חברות התעופה יפעילו רכבת חילוץ אווירית מדובאי ב-48 השעות הקרובות
יוני גרין
ו' טבת התשפ"א / 21.12.2020 14:31

קבינט הקורונה אישר בצהרים (שני) הגבלות, בצל התפשטות המוטציה החדשה שהתגלתה בברטניה: תיאסר כניסת זרים לישראל מכל המדינות, והישראלים החוזרים מחו”ל יחויבו בבידוד במלוניות קורונה.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • ניתן להרוויח כסף מהמצב

ההחלטות ייכנסו לתוקף ביום רביעי הקרוב ב-14:00.

ההחלטה כפופה לאישור הממשלה.

ואלה ההחלטות שהתקבלו:

1. פועלים מיידית למניעת כניסה לישראל מחו”ל של זרים מכל המדינות.

2. החל מיום רביעי בשעה 14:00, ישראלים השבים מחו”ל, מכל המדינות, יחויבו בבידוד במלוניות ל-10 ימים (עם 2 בדיקות) או 14 יום ללא בדיקות.

3. השבים מחו״ל ב-48 השעות הקרובות (למעט מבריטניה, דרום אפריקה ודנמרק) יחויבו בבידוד ביתי ויונחו לבדיקה בקהילה בסיוע ״כנפי חיל״ תוך 48 שעות (משך הבידוד – 10 ימים עם שתי בדיקות או 14 ימים ללא בדיקות).

4. עד להחלטה אחרת, מאומתים מקרב החוזרים מחו״ל, מכל המדינות, יחויבו בידוד במלוניות חולים.

5. ההחלטה תקפה ל-10 ימים, עם אופציה להארכה, ותובא מיידית לאישור ועדת החוקה.

נתניהו הצהיר בדיון: “אנחנו רוצים לשלוט בנגיף. לא מעניין אותי חוסר הנוחות של החוזרים מדובאי. רוב האנשים ישקרו ובכלל לא יהיה להם חוסר נוחות. מה הבעיה לחייב בבידוד ביתי? אני לא מבין, לא קרה כלום אם נכניס אותם לבידוד ל-10 ימים עם שתי בדיקות”.

חברת ארקיע הודיעה כי היא נערכת להפעלת רכבת חילוץ אווירית מדובאי ב-48 השעות הקרובות. הטיסות יצאו בלו”ז הבא – שעון דובאי: היום ב-23:55, מחר ב-3:30 ו-14 ורביעי בשעות 2:10, 3:00 ו-19:30.

נתניהו אמר בפתח הישיבה: “ביקשתי את כינוס הקבינט למטרה אחת והיא סגירת השמיים. מאז הישיבה אמש, המוטציה הולכת ומתפשטת בהרבה מאוד מדינות וברור לנו שאנחנו בתחילתה של התפשטות מהירה מאוד.

“צריך לצמצם ככל האפשר את המסה הוויראלית שנכנסת לארץ, בשעה שבודקים כרגע באנגליה מהו בדיוק הנגיף הזה, האם החיסון עמיד בפניו ועוד שאלות אחרות. כדי לעשות את הדבר הזה אני מבקש לשכפל את מה שעשינו בגל הראשון של הנגיף הקורונה הראשון: לסגור את השמיים במהירות האפשרית”.

שר הבריאות אדלשטיין התייחס גם הוא למוטציה החדשה: “לגבי הישראלים החוזרים נדרוש בידוד ובדיקות לכל החוזרים מכל המדינות. נשים את הדברים על שולחנו של הקבינט”.

הוא הוסיף:  “אין שום עדות לכך שהמוטציה עמידה לחיסון. אנחנו עדים לעובדה שקצב ההדבקה עלה. בקבינט הקורונה נראה מה אנחנו כממשלה צריכים לעשות כדי להבטיח שהזן הזה לא יגיע לישראל. אנחנו מודאגים מהכניסה של האנשים מהמדינות האלו וממדינות אחרות בעולם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות