המרדף המשטרתי הסתיים בתאונה קטלנית: אהוביה סנדק בן ה-16 נהרג

קבוצת נערים נמלטה מהמשטרה לאחר שככל הנראה יידו אבנים על רכבים פלסטיניים • כוח משטרה פתח במרדף אחרי הרכב - ובמהלכו התרחשה תאונה שבה נהרג אהוביה סנדק ז"ל,  בן 16 וחצי מבת עין • 4 נוספים נפצעו באורח קל • הפצועים טענו: הניידת ניגחה את הרכב מאחור בעוצמה
חיים טוויל
ו' טבת התשפ"א / 21.12.2020 14:51

אהוביה סנדק ז”ל,  בן 16 וחצי מבת עין, נהרג בצהריים (שני) במהלך מרדף משטרתי באזור כוכב השחר בבנימין.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • ניתן להרוויח כסף מהמצב

מפרטים ראשונים עולה כי בלשים מימ”ר ש”י ביצעו מרדף אחרי רכב ובו צעירים שככל הנראה יידו אבנים לעבר פלסטינים.

בעקבות המרדף איבד הרכב של הבחורים שליטה וסטה מהדרך. ארבעה פצועים פונו לבתי החולים בירושלים במצב קל. מותו של צעיר בן 19 נקבע במקום.

ההרוג הוצא מתחת לרכב ההפוך, רק כשעה אחרי התאונה.

נתנאל ילוז חובש איחוד הצלה מסר: “הענקנו סיוע ראשוני בזירת התאונה לפצועים בסיוע צוותי רפואה של צה”ל. כמו כן אחד מהשוהים ברכב נהרג ומותו נקבע בזירת האירוע עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל”.

עו”ד נתי רום מ’חוננו’ פגש את הפצועים בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. הפצועים טענו כי התאונה התרחשה לאחר שניידת המשטרה ניגחה את רכבם מאחור בעוצמה – ומעוצמת הפגיעה רכבם עף מהכביש.

עו”ד נתי רום: “אנחנו נמצאים בחדר הטראומה בבית החולים הר הצופים, מדובר באירוע קשה ביותר עם מספר פצועים, שנמנע מהם טיפול רפואי, הם נאזקו במקום לקבל טיפול רפואי.

“יש בשורה מאד קשה, הדבר הזה מרטיט כל לב, בחורים שבוצע אחריהם מרדף, הפרטים התבררו בהמשך, ניגחו את הרכב שלהם וכתוצאה מכך קרה אסון. חייבים להפסיק את הדבר הזה”.

צילום: חוננו ואיחוד הצלה

שמואל (זנגי) מידד מנכ”ל חוננו הגיב לתאונה: “הדם על ידיהם של מפקדי ימ”ר ש”י שמתירים את דמם של טובי ילדינו. הזוועה הזו צריכה להרעיד את אמות הסיפים של משטרת ישראל והמשרד לבטחון פנים. וכך גם כל הדרגים שמנחים התנהגות רצחנית כזו ומתקצבים אותה בתקציבי עתק. ארץ אל תכסי דמם!”

ממשטרת מחוז ש”י נמסר:  “בעקבות דיווח שהתקבל במוקד המשטרה על יידוי אבנים מרכב ישראלי לעבר רכב פלסטיני בצומת מכמש, צוות בלשים שהיה בדרכו ובסמוך למקום זיהה את הרכב שיידה אבנים והורה לו לעצור.

“נהג הרכב, פתח בנסיעה פרועה למרות הוראת השוטרים לעצור, המשיך במנוסה כשרכב הבילוש בעקבותיו. בסמוך לצומת רימונים, התהפך הרכב וכתוצאה מההתהפכות 4 מנוסעי הרכב נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים ובמקום נקבע מותו של נוסע”.

מהדסה הר הצופים נמסר: מהאירוע באזור רימונים פונו אל יחידת הטראומה ארבעה נערים בגילאי 17-18, יציבים ובמצב קל, כולם בהכרה. הם כרגע עוברים בדיקות נוספות להמשך טיפול.

מאוחר יותר הועברו ארבעת פצועי התאונה הקשה מבית החולים הר הצופים לתחנת המשטרה בשער בנימין. הוריהם של הפצועים ועורך דינם מטעם ארגון חוננו נתי רום נמצאים בכניסה לתחנת המשטרה.

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירת התאונה הקשה – וחוקרים ממח”ש הגיעו לזירה והחלו לאסוף ממצאים במקום.

בשלב זה עדיין חוסמת המשטרה את עורכי הדין של חוננו ואת בוחן התנועה הפרטי מלהגיע לזירה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות