‘השמאל-מרכז יציג מישהו שירסק את סער’: שרי רוט ב’משכן לילה’ • צפו

שרי רוט, הפרשנית הפוליטית של אתר חרדים 10, שוחחה עם הני זובידה בתכנית 'משכן לילה' בערוץ כנסת על המשבר הפוליטי ובני גנץ
חרדים 10
ו' טבת התשפ"א / 21.12.2020 12:56

הני זובידה: עוד הפעם. פעם רביעית בשנתיים. שרי, בפעם שעברה שאלתי אותך אם בני גנץ הוא ההרשל’ה, אמרת, לא רוצה ללכת לכיוון הרשל’ה, אבל בואי אני ואת נודה על האמת, כל דבר שאנחנו מדברים עליו כמשא ומתן עד ליום שלישי הקרוב, זה או שגנץ מתפרק לגמרי מהנכסים שלו או שהוא הולך לבחירות. באמת, או שאני טועה?

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • ניתן להרוויח כסף מהמצב

שרי רוט: זה או שגנץ מתפרק או שגנץ יורה לעצמו בראש. כי אל תשכח שללכת לבחירות מבחינת גנץ זה לירות לעצמו בראש. הוא הרי יודע את מצבו מבחינת הסקרים, ואני לא רואה הרבה תקווה. אז נכון שסקרים לא תמיד מדברים אמת, אבל מבחינתו זו מפלגה בדעיכה. החברים שלו מסביב, חלקם כבר הודיעו שהם יעזבו אותו, חלקם כבר מוצאים לעצמם בתים אלטרנטיביים ומבריזים לו, גם אם הוא עדיין לא יודע על זה. או ששמע על זה, אבל הם לא מודים לו בזה.

המצב שלו ממש עצוב. הוא בעצם נמצא בין בחירה ברע לרע מאד. אני לא מקנאה בו ברגעים אלו. מה גם שהיועצים שסביבו לא כולם רוצים את טובתו, חלקם לוחשים לו עצות אחיתופל באוזן. תוסיף לזה את העובדה שהוא לא חכם מבחינה פוליטית, הוא טירון, אתה אמרת ‘הרשל’ה’, בוא נעדן את זה ונגיד ‘טירון פוליטי’, כל בור שנתניהו כרה לרגליו עד עתה, הוא נכנס אליו, התרווח על כיסא נוח בתוך הבור, וזה נראה שזה מה שהולך להיות גם עכשיו.

הני זובידה: תגידי לי, מה קורה שם עם עומר ינקלביץ? היא משחררת הצהרות, וכל הצהרה זה נראה כאילו היא שמה לו מוקש שהוא יעלה עליו, והוא שותק. למה זה?

שרי רוט: תשמע, ינקלביץ’ זו חידה לא פתורה. אני פרסמתי השבוע שגורם בכיר אמר לי שהציעו לה בליכוד שריון, ולא שאני אומרת שכל הבטחה בליכוד גם מקוימת, זה לא אומר שאם הם הבטיחו הם גם הבטיחו לקיים, ועדיין. היא הכחישה את זה נמרצות, לקח זמן עד שהם הכחישו לי, אבל כשהיא הכחישה היא הכחישה את זה נמרצות, ואני לא יודעת. מהתגובות של הטוקבקיסטים קשה לדעת כמה מאמינים לה.

יש שכתבו שהיא בכל זאת עברה בעבר פוליגרף והיא יצאה כל כך אמינה… לא יודעת לומר לך האם זה נכון, אני רק יודעת שגנץ ששומע על דבר כזה אומר לעצמו, ‘רגע, אז גם היא לא נאמנה לי במאה אחוז?’ וזה רק גורם ביניהם לעוד יותר אנדרלמוסיה.

יש כמה בורות שנתניהו שותל לגנץ ביום שני, בכנסת, וביום שלישי, בוועדות, אנחנו יודעים שביום שלישי בלילה יש דד-ליין שאם גנץ לא ייפול לבורות אזי הדד-ליין הזה משמעותי. ברור שנתניהו ינסה להעביר אותו דרך בורות שיעניקו לו תאריך יותר טוב לבחירות, ואני לא מאלו שחושבים שנתניהו לא רוצה בחירות בעת הזו. אני חושבת שגם הוא מבין שהממשלה הזו היא ממשלת ‘טרלול לאומי’, גם אם יצליח לקבץ לעצמו 61 חברים ולעשות איזשהו מחטף, זה לא משהו שהוא רצוי, אתה לא מתמודד עם ממשלה כזו במצב כלכלי כל כך קשה, אני חושבת שנתניהו כן רוצה בחירות, כן רוצה הכרעה, כן רוצה להביא לעם תוכנית כלכלית נורמלית, לא של ממשלת טירלול לאומית, ויכול להיות שיהיו בה קיצוצים, אבל אתה לא הולך למסע כזה כשאתה לא יודע אם אתה נשאר ל-4 שנים או לא.

אם אני יועץ של גנץ, אני מייעצת לו לוותר על הרוטציה, לתת לביבי את מה שהוא רוצה, וכן להישאר במשרד הביטחון לעוד קצת זמן, אולי גם לעשות שם איזושהי עשייה משמעותית, להשאיר משהו מאחוריו כי במצב שבו כיום הוא נמצא, זה או רע, או רע מאד.

הני זובידה: אם אני היועץ של גנץ אני מציע לו לפרוש. בינתיים זה נראה כאילו כל פעם אנחנו מקבלים מכה חדשה. ימינה, ה-22, גדעון סער עולה, אני מוכן להתערב שכולם יתרסקו איך שנתקרב לבחירות. יש איזה משהו חדש שאת רואה, איזה התארגנות שלא שמענו עליה? משהו שיכול להפתיע בתור הסוס השחור של הבחירות האלו?

שרי רוט: תראה, ההתארגנויות שהיו עד עכשיו הקדימו את זמנן. כלומר, בנט ממש ממש הקדים את זמנו ולכן הוא התרסק גם גדעון סער, שלא הייתה לו הרבה ברירה והוא היה חייב לפרוש כדי להצטרף למפלגה חדשה, והשמאל והמרכז טרם התארגנו. כלומר, יאיר לפיד זה משהו די ישן, ואני מניחה שיש שחקנים שטרם הגיעו.

הרבה אנשים בעם רוצים להיות בכנסת, הם חושבים שזו מציאה גדולה… בינינו, אנחנו שמכירים את המקום הזה יכולים להגיד להם בשו-שו שזה לא כל כך כדאי, אבל זו המציאות, שהרבה אנשים חולמים על המקום הזה – שווה לשלוח אותם לשיחה עם בני גנץ שיגיד להם כמה זה לא כדאי, ואני מניחה שיבואו עוד כוחות שינסו את כוחם.

כל כוח חדש שיבוא אוטומטית ירסק את גדעון סער. כי גדעון סער הוא לא ימין והוא לא שמאל. יביאו לו, מצד אחד, אמירות מאד ימניות שלו, מצד שני אמירות די שמאליות שלו, הוא ינסה לזגזג בין הדברים ואני חושבת שמצביעי השמאל-מרכז לא ממש יראו בו בית, על אף שהוא מספק להם את הבית מבחינת ‘רק לא ביבי’,  אבל לא נראה לי, אני לא רוצה להאמין, שזה מספיק בשביל אג’נדה. זו אג’נדה די מוזרה וקלושה. ואני מניחה שיבוא מישהו, אולי ביטחוניסט…

הני זובידה: אייזנקוט…

שרי: נניח אייזנקוט, שיקבץ את מצביעי המרכז שמאל, שמחפשים להם בית, אבל בית ברמה קצת יותר גבוהה מ’רק לא ביבי’. כי בוא, גנץ לא הביא איתו את ה’רק לא ביבי’. הוא הביא עוד דברים חוץ מזה. רמטכ”ל לשעבר, עוד דברים נוצצים, ולא ידעו עד כמה הוא טירון פוליטי. כשראו אותו מגמגם חשבו שזו באמת בעיה טכנית, לא הבינו כמה הוא לא מתאים. גם לא הבינו כמה ביבי יפיל אותו בצורה מכוערת, יש שיאמרו שזה לגיטימי בפוליטיקה, אני חושבת שזה על גבול הקצת מכוער ולכן אני חושבת שתבוא בשורה מרכז-שמאלית נוצצת במהלך מערכת הבחירות וגדעון סער יהיה בבעיה מולה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    היא מדברת טוב.
    26/12/2020 23:18
    אילה
  1. שרי רוט ההיא טובה, תכל’ס.