מרד בכחול לבן נגד גנץ? 4 יתנגדו לחקיקה שתדחה את פיזור הכנסת

אל אסף זמיר הצטרפו רם שפע, מיקי חיימוביץ' ומיכל קוטלר-וונש • יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר: בכחול לבן פועלים באופן של התאבדות פוליטית. אם צריך ללכת לבחירות אין לנו שום חשש
אריה ריבקינד
ו' טבת התשפ"א / 21.12.2020 10:32

מרד בכחול לבן: יומיים לפיזור הכנסת ועל אף הודעת כחול לבן על הסכמות שהושגו עם הליכוד על חקיקה שתדחה את פיזור הכנסת – ח”כ אסף זמיר, שפרש מתפקיד שר התיירות,  לא יתמוך בחוק.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • ניתן להרוויח כסף מהמצב

אל זמיר הודיעו שיצטרפו גם חברי הכנסת רם שפע, מיקי חיימוביץ’ וח”כ מיכל קוטלר-וונש.

לפי דיווח ב’הבוקר הזה’ ברשת ב, המורדים שוקלים גם להתנגד לחוק בצורה אקטיבית בהצבעות בכנסת.

יו”ר הקואליציה ח”כ מיקי זוהר התייחס הבוקר (שני), בראיון ל’כאן חדשות’, לניסיונות להגיע לפשרה שתמנע את פיזור הכנסת.

“אני לא רוצה לדבר על משוואות פוליטיות למי יהיה רוב, כי אני חושב שצריך למנוע את הבחירות. אבל אם צריך ללכת לבחירות אין לנו שום חשש ללכת לבחירות.

“הדבר הנכון הוא שנדחה היום את פיזור הכנסת, כדי שיהיה לנו מספיק זמן להמשיך לנהל את המו”מ. כמו למשל איך הממשלה הזו ממשיכה לתפקד כממשלה יציבה, ולא כממשלה בתוך ממשלה כפי שראינו בחודשים האחרונים”.

לדבריו, “הדבר הנכון לעשות הוא שאבי ניסנקורן לא יהיה שר משפטים יותר, כי זה ברור שזה יזיק ליכולת שלנו לייצב את הקואליציה. אבל מה בכחול לבן אומרים – ‘תמות נפשי עם פלישתים’.

“העיקרון הפריטטי הוא עיקרון שכשאתה מחזיק בתפקיד של שר משפטים בנושאים שהם אקוטיים לליכוד – אלו דברים שיצרו המון משברים מול כחול לבן”, הסביר. “הוא יכול לעשות תפקיד אחר, במקרה הזה מתעקשים שהוא יישאר שר המשפטים, ולכן אנחנו מנסים לחשוב על פתרון יצירתי. הצענו מספר רעיונות”.

על מינוי פרקליט המדינה אמר: “כשאתה ממנה פרקליט מדינה למשל יש לזה השלכה על כל אזרחי ישראל. אנחנו מכירים את התנהלות מערכת המשפט, שאנחנו יודעים שלעתים היא חצתה גבולות, וזה לגיטימי שהליכוד, שהאג’נדה שלו היא לרסן את מערכת המשפט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות