סקר חדשות 13: גנץ קרוב לחסימה • ומה הנושא הכי חשוב למצביעים?

בסקר חדשות 13 החרדיות מקבלות רק 14 • בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה נתניהו שומר על כוחו בפער ענק • ומה הנושא שישפיע עליהם הכי הרבה בהחלטה עבור מי להצביע
אריה ריבקינד
ה' טבת התשפ"א / 20.12.2020 21:36

מסקר חדשות 13 שהתפרסם הערב (ראשון) עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום כחול לבן הייתה מקבלת 5 מנדטים בלבד. מנגד, הליכוד הייתה שומרת על כוחה ונותרת עם 28 מנדטים.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • ניתן להרוויח כסף מהמצב

המפלגה הגדולה אחרי הליכוד, היא זו של גדעון סער עם 19 מושבים.

אחריה יש עתיד עם 16 מנדטים, ששמרה על כוחה מהסקר הקודם, שבו איבדה שלושה מנדטים. ימינה, לעומת זאת, ממשיכה לרדת לעומת הסקר הקודם, וכעת עומדת על 14 מנדטים.

הרשימה המשותפת יציבה עם 11 מנדטים, בעוד ש”ס, יהדות התורה ומרצ מקבלות שבעה מנדטים לכל אחת.

ישראל ביתנו גם נחלשת ומקבל שישה מנדטים בלבד.

העבודה, גשר, והבית היהודי – שוב לא עוברות את אחוז החסימה.

ממפת הגושים, שמפוצלת לגוש נתניהו וגוש להחלפתו, עולה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם יו”ר ימינה נפתלי בנט, שלא תומך בו אבל לא שלל ישיבה איתו, והמפלגות החרדיות יקבלו 56 מנדטים.

בגוש להחלפת נתניהו נמצאים יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, גדעון סער, יו”ר יש עתיד יאיר לפיד, בני גנץ, מרצ והרשימה המשותפת – לגוש הזה 64 מנדטים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה נתניהו שומר על כוחו בפער ענק מיתר המתמודדים – עם 32%, אחריו סער עם 15%, ובנט מאחוריו עם 12% בלבד. לפיד עם 12% וגנץ רק עם 8%.

עוד עולה מהסקר כי אם הממשלה אכן תתפרק וישראל תלך לבחירות – 39% מהציבור סבור כי האשם בכך הוא נתניהו, בעוד רק 17% מאמינים כי גנץ הוא האחראי לכך. 31% חושבים כי נתניהו וגנץ אשמים באותה המידה. ו-13% השיבו כי אינם יודעים.

הנסקרים נשאלו מה הנושא שישפיע עליהם הכי הרבה בהחלטה עבור מי להצביע – 29% ענו כי המצב הכלכלי, בעוד רק 8% השיבו כי ההתמודדות עם הקורונה יהיה הנושא החשוב עבורם.

כמו כן, 19% ענו כי השחיתות הציבורית הוא הנושא החשוב, 18% ענו כי הזדהות עם המפלגה ועם מנהיגה ו-10% סברו כי שמירה על ערכי דת ומסורת הוא הנושא בעל הערך הגבוה ביותר. 8% מהעונים השיבו כי הנושא הביטחוני הוא החשוב ביותר, ו-8% נוספים ציינו כי יושפעו מנושא הקיטוב החברתי.

על פי נתוני הסקר, 48% מהישראלים אינם מעוניינים להתחסן בתקופה הקרובה, בעוד ש-31% השיבו כי הם יתחסנו בוודאות. 15% ענו כי לא יתחסנו כלל ו-6% השיבו כי אינם יודעים.

מעבר לכך, הנשאלים התבקשו לענות באיזו מידה הם מרוצים מתפקודו של נתניהו במהלך משבר הקורונה. 52% מהישראלים השיבו כי אינם מרוצים מתפקודו של נתניהו, 27% ענו כי הם די מרוצים ו-14% בלבד סבורים כי הם מרוצים.

סקר חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס כלל 660 נשאלים, מהם 604 מהאוכלוסייה היהודית ו-156 במגזר הערבי. התשאול נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת דוקטור אריאל איילון וחברת סטט-נט בהנהלת יוסף מקלאדה. טעות הדגימה – 3.7%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות