בגלל ההרס: נעצרו עבודות הרכבת הקלה • קושניר: איפה המשטרה?

הקמת המתווה של הרכבת הקלה ברחוב בר אילן הוביל להגנות סוערות ולחבלות בעבודות הבנייה • בשל כך הודיע המנהל כי הוא אינו מוכן להמשיך את העבודות • ח"כ אלכס קושניר: "האם למישהו נשמע הגיוני שמהנדסים ועובדי מקצוע יאלצו לחשוש לחייהם? לעצור מיד את פורעי החוק"
חיים טוויל
ה' טבת התשפ"א / 20.12.2020 20:01

ציון ברנץ, מנהל פרויקט הרחבת הרכבת הקלה בירושלים, שנאלץ להתמודד לפני שבועיים עם מחאות קיצונים מאז החלה העבודה ברחוב בר אילן, הודיע היום (ראשון) על עצירת העבודות עד שיימצא פתרון.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • ניתן להרוויח כסף מהמצב

“בשבועיים האחרונים, מאז תחילת העבודות, אנו מנסים להשלים את סדר התנועה לשלב 0 על פי התוכניות המאושרות, בכדי לבצע זאת התקשרנו עם חברות הבטיחות מהמובילות בארץ – ‘מצודה’ גם לנו וגם להם ניסיון רב שנים בביצוע עבודות מהסוג הזה”, כתב מנהל הפרויקט.

“כפי שכבר התרענו גם בליל חמישי, הסדר התנועה שנפרס לילה קודם ובלילה האחרון הושמד על ידי החרדים המתנגדים להקמת הרכבת בשכונתם. הלילה הם הגדילו לעשות ואף תקפו את מהנדס הביצוע מטעמנו. אציין כי המשטרה נכחה גם בלילה זה, אך ללא הועיל, מאחר וכאשר עובדים באזור אחד הם מפרקים באזור השני וכאשר המשטרה מסיימת עבודתה ויוצאת מהשטח ההסדר מושמד כליל”.

בסיום המכתב כתב מנהל הפרויקט: “מצב זה לא יכול להימשך!!! הגענו לבצע עבודה הנדסית ולא לשדה קרב! אי לכך ובהתאם לזאת, אנו נאלצים לעצור את עבודות הביצוע לאלתר עד שהמזמין ידאג לפתרון כולל ויסודי המאפשר לנו לבצע העבודות כנדרש”.

עם תחילת העבודות הפגינו אלפים נגד התוואי החדש של הרכבת, שצפוי לעבור ברחוב בר אילן. הם חיבלו ברמזורים, הפילו גדרות, הציתו כלי עבודה ויידוי אבנים.

ח”כ אלכס קושניר הגיב: “הפלג הירושלמי מחזיק את הרכבת הקלה בירושלים כבת ערובה. עברו כשבועיים מאז ההתפרעויות הקשות בצומת בר אילן בירושלים. לאחר ששרפו פחים, הבעירו צמיגים, קראו קריאות ‘נאצים’ כנגד השוטרים, היום, אנשי הפלג קיבלו את מבוקשם.

“בשל ההפגנות מנהל הבנייה של הרכבת הקלה בירושלים הודיע על עצירת העבודות.
“האם למישהו נשמע הגיוני שבמדינה דמוקרטית מפגינים קיצוניים יכתיבו את הטון? שמתחם עבודות רכבת יהפוך לזירת קרב? שמהנדסים ועובדי מקצוע יאלצו לחשוש לחייהם?
“אני דורש ממפקד מחוז ירושלים במשטרה, ומאגף הפיקוח בעיריית ירושלים להתייחס לסוגייה מיד, לעצור את פורעי החוק, ולדאוג לרמת אבטחה ראויה, כדי שעבודות הרכבת יחזרו לסידרן!”
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות