נתניהו: המוטציה מתפשטת הרבה יותר מהר אבל לא קטלנית יותר

ראש הממשלה סיפר על סגירת השמיים לכל הטיסות מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה: "אלה המדינות שבהן נוכחת המוטציה, במידת הצורך אנחנו נוסיף מדינות נוספות" • "היא לא קטלנית יותר וגם אין לנו שום סימן שהחיסון שיש בידינו לא מתגבר עליה. כרגע זה המידע שיש לנו, אנחנו עוקבים"
תמי גיל
ה' טבת התשפ"א / 20.12.2020 19:34

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר הערב (ראשון) בתום ישיבת קבינט הקורונה על המוטציה החדשה של נגיף הקורונה שמתפשטת בבריטניה.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • ניתן להרוויח כסף מהמצב

נתניהו: “אתמול שמענו מגורמים בארגון הבריאות העולמי על המוטציה החדשה של נגיף הקורונה ושמענו גם את הצהרתו של ראש ממשלת בריטניה בוריס גו’נסון על התפשטות הנגיף עם המוטציה בארצו”.

הוא הוסיף: ”כינסתי מיד אתמול בלילה צוות שרים כדי לדון בזה וכינסתי את הקבינט היום כדי להחליט החלטות חשובות. על פי המידע שיש בידינו, המוטציה הזאת מתפשטת הרבה יותר מהר מהנגיף הרגיל אבל היא לא קטלנית יותר וגם אין לנו שום סימן שהחיסון שיש בידינו לא מתגבר עליה. כרגע זה המידע שיש לנו, אנחנו כמובן עוקבים”.

על רקע מבצע החיסונים בישראל נעשים מאמצים למנוע את כניסת המוטציה לארץ.

נתניהו סיפר: ”קיבלנו היום החלטה קשה אבל היא מחויבת המציאות. סגרנו את השמיים לכל הטיסות לישראל מבריטניה, מדנמרק ומדרום אפריקה. אלה המדינות שבהן נוכחת המוטציה. במידת הצורך אנחנו נוסיף מדינות נוספות.

”כל מי שיחזור מהמדינות הללו יכנס לבידוד וחשוב מאוד שייבדק. בייחוד עכשיו, כשהחיסון בידינו וכשאנחנו רואים את האור בקצה המנהרה, חשוב שנמשיך לשמור על הכללים. אנחנו נמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות למען בריאותכם ולמען מדינתנו”.

קבינט הקורונה שהתכנס הערב קיבל שורת החלטות שינסו למנוע את כניסת המוטציה החדשה לישראל.

על פי ההחלטה, חוזר ששהה בבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה ב-14 הימים שקדמו להגעתו לישראל, למעט מי ששהה עד 12 שעות בשטח שדה התעופה של אותה מדינה ובו בלבד, ישהה בבידוד במלונית מטעם המדינה.

עוד הוחלט לפעול מיידית למניעת כניסת זרים לישראל, בשלב זה מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה (צמצום החריגים והגבלת צוותי תעופה). כמו כן, משרד הבריאות יפעל לאתר ישראלים שכבר נכנסו לישראל מהמדינות הנ״ל בשבועיים האחרונים ויזמנם לבדיקות.

בנושא המשך הצעדים למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל, יתקיימו התייעצויות נוספות ותתקבל החלטה בהקדם האפשרי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות