נחתו מלונדון ונלקחו בליווי משטרה למלונית; עשרות סירבו להתפנות

המוטציה הבריטית: רוב הנחתים מלונדון נלקחו, בליווי ניידות משטרה, לבידוד במלוניות בירושלים • עשרות נוסעים שנחתו מלונדון סירבו ילהתפנות למלונית • ח"כ ישראל אייכלר בפניה דחופה לשר הביטחון: להגיש אוכל בכשרות מהדרין בד"צ למבודדים מבריטניה
תמי גיל ואריה ריבקינד
ה' טבת התשפ"א / 20.12.2020 17:38

המוטציה של נגיף הקורונה: שרי קבינט הקורונה אישרו היום (ראשון) כי תיאסר הכניסה לישראל של אזרחים זרים בטיסות מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה. זאת, על מנת למנוע את הגעת הזן החדש של נגיף הקורונה לישראל.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • ניתן להרוויח כסף מהמצב

נוסעי שתי הטיסות מלונדון שנחתו אחר הצהרים בנתב”ג עברו בדיקות קורונה ורובם נלקחו, בליווי ניידות משטרה שהתלוו לאוטובוסים, לבידוד במלונית מלון ‘דן’ בירושלים.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, עשרות נוסעים סירבו להתפנות וחלקם מבקשים לחזור ללונדון.

אחת הטיסות המריאה בחזרה ללא הנוסעים.

בטיסה היו שתי בנות משפחה בנות 11. שתי הילדות, ששבו ללא הוריהן מבריטניה, שוחררו לביתן לאחר שבוצעו להן בדיקות קורונה בשדה התעופה.

אחד מהנוסעים שנחתו בישראל מבריטניה הוא אדמו”ר של חצר קטנה בלונדון, שהגיע יחד עם בנו.

בעקבות פניות שהגיעו ללשכת ח”כ ישראל אייכלר מנוסעים חרדיים שנשלחו לבידוד במלון ירושלים, פנה אייכלר לשר הביטחון שיורה על הגשת אוכל בכשרות מהדרין למבודדים.

“בלשכתי התקבלו פניות של נוסעים המקפידים על כשרות גלאט בד”צ מהדרין. אבקשך להורות מידית על הגשת אוכל כשר בכשרות גלאט מהדרין ולהכין מלוניות בהשגחה למהדרין, על מנת לאפשר בידוד לנוסעים, תוך שמירת אורח חייהם המעוגן בזכויות חופש הדת”.

הפרויקטור נחמן אש ביקש לבצע לנועים בדיקות קורונה שיכללו גם ריצוף גנטי, כדי לבדוק אם נדבקו במוטציה.

 

. משרד הבריאות ינסה לאתר ישראלים שהגיעו בריטניה, דנמרק ודרום אפריקה בתקופה האחרונה, כדי לשלוח אותם להיבדק.

בתוך כך, קבינט הקורונה שהתכנס היום אישר את ההגבלות על החוזרים מחו”ל, ובהן איסור כניסה לזרים, הגבלות על הצוותים האווירים, בדיקות קורונה ובידוד במלוניות לשבים הישראלים.

מי שהוחרגו מההנחיות החדשות הם אנשים ששהו בשטח שדות התעופה של בריטניה, דרום אפריקה ודנמרק, במשך פחות מ-12 שעות. הקנס על מי שיפר את ההנחיות הוא 5,000 שקלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות