גורם בימינה: ‘קיבלנו מהליכוד צ’ק פתוח לכל מה שנרצה – וסירבנו’

גורמים בימינה טוענים כי ביום שישי, בעיצומם של המגעים עם כחול לבן, הועברו אליהם הצעות לכניסה לקואליציה: "קיבלנו צ'ק פתוח לכל מה שנרצה - כולל משרדי הביטחון והמשפטים" • ההצעה הגיע ממקורב לנתניהו • הליכוד: "קשקוש" • נתן אשל לגנץ: "בני, אתה המחליט והאחריות על כתפיך"
אריה ריבקינד
ה' טבת התשפ"א / 20.12.2020 16:22

המשבר הפוליטי: גורמים במפלגת ‘ימינה’ טוענים כי גם ביום שישי האחרון, תוך כדי המו”מ האינטנסיבי עם כחול לבן, הועברו להם הצעות מהליכוד להיכנס לממשלה.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • ניתן להרוויח כסף מהמצב

לפי דיווח ב’ישראל היום’,  בימינה אומרים כי קיבלו “צ’ק פתוח” לכל מה שירצו, שכולל כמובן את משרד הביטחון, המשפטים ועוד.

ההצעה, על פי גורמים בימינה, מגיעה לא מצד פוליטיקאים אלא מצד גורם הקרוב מאד לראש הממשלה.

במפלגה סירבו לשקול את ההצעה ואומרים כי מטרתם היא להחליף את נתניהו.

בליכוד הגיבו על הידיעה: “קשקוש”.

מקורבו של ראש הממשלה, נתן אשל, שיגר היום (ראשון) פניה אישית ליו”ר כחול לבן: “בשום מפלגה אין ומעולם לא היו צוותי מו”מ. בכל מפלגה יש את ראשה שקובע ומחליט לאחר שהתייעץ עם צוותו ואז נשלח שליח (כאילו צוות מו”מ) שאין לו סמכויות לנהל מו”מ, מלבד העברת הדברים שנתבקש להעביר ואת התשובות”.

לדבריו, “בנימין נתניהו ידע לאורך כל השנים לקבל את ההחלטות הטובות ביותר למדינת ישראל גם כשהיה מדובר בהחלטות רעות לו אישית, כגון ביטול קצבאות הילדים ועוד. אני מקווה שגם בני גנץ ידע להתעלות, ללכת בדרך הנכונה ולא של חלק מהאנשים, עם שיקולים זרים שבסביבתו”.

אשל:  “בני, אתה המחליט והאחריות מוטלת על כתפיך. מנהיגים נבחנים בדיוק בנקודות זמן אלה. להבנתי האישית וכל מה שנכתב הוא רק להבנתי האישית, הליכוד לא רוצה בחירות נוספות ומעוניין להמשיך אתך בשותפות אמת. הדברים הקטנים נשכחים מיד והדברים הגדולים נזכרים לעד”.

על רקע התסיסה בכחול לבן, פרסמו יו”ר כחול לבן שר הביטחון בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי ושר המשפטים אבי ניסנקורן הודעה משותפת בה נאמר: “השיח התקשורתי שקרי ולא מבטא את התנהלותה של כחול לבן. מלחמות פנימיות שמורות למפלגות אחרות, אצלנו פועלים יחד להשגת העקרונות של כחול לבן.

“לא נתפשר על קיום ממשלה מתפקדת תוך שמירה על הדמוקרטיה ומנגנוני שלטון החוק, והבטחת תקציב מדינה שיטפל בקורונה הכלכלית. כל דיווח או ספין שמומצא על ידי בעלי אינטרסים, הוא על דעת המדווח בלבד. די לשקרים”.

אם עד מחרתיים בחצות לא יאושר תקציב המדינה לשנת 2020, תלך ישראל לבחירות בפעם הרביעית בתוך שנתיים והן יתקיימו ב־22 במרץ 2021 – ט’ ניסן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות