מוטציה: החוזרים מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה לבידוד כפוי במלוניות

קבינט הקורונה קבע כי כל החוזרים מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה יחויבו בבידוד במלוניות • משרד הבריאות ינסה לאתר ישראלים ששבו ממדינות שבהן יש חשש למוטציה - והם יזומנו לבדיקות • הפרויקטור אש ביקש לבצע להם בדיקות קורונה שיכללו גם ריצוף גנטי
תמי גיל
ה' טבת התשפ"א / 20.12.2020 15:11

המוטציה של נגיף הקורונה: שרי קבינט הקורונה אישרו היום (ראשון) כי תיאסר הכניסה לישראל של אזרחים זרים בטיסות מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • ניתן להרוויח כסף מהמצב

זאת, על מנת למנוע את הגעת הזן החדש של נגיף הקורונה לישראל.

ישראלים שיחזרו מהמדינות האלה יתבקשו להיבדק ולהיכנס לבידוד במלוניות. משרד הבריאות ינסה לאתר ישראלים שהגיעו מהמדינות האלה בתקופה האחרונה, כדי לשלוח אותם להיבדק.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, נוסעי שתי טיסות מלונדון שנחתו בנתב”ג פונו לאזור מבודד בטרמינל, עברו בדיקות קורונה ונלקחו לבידוד במלוניות.

הפרויקטור נחמן אש ביקש לבצע להם בדיקות קורונה שיכללו גם ריצוף גנטי, כדי לבדוק אם נדבקו במוטציה.

בתוך כך, קבינט הקורונה שהתכנס היום אישר את ההגבלות על החוזרים מחו”ל, ובהן איסור כניסה לזרים, הגבלות על הצוותים האווירים, בדיקות קורונה ובידוד במלוניות לשבים הישראלים.

מי שהוחרגו מההנחיות החדשות הם אנשים ששהו בשטח שדות התעופה של בריטניה, דרום אפריקה ודנמרק, במשך פחות מ-12 שעות. הקנס על מי שיפר את ההנחיות הוא 5,000 שקלים.

המטה לביטחון לאומי הציג לשרים אזהרה בקבינט: “יש אפשרות שהנגיף כבר כאן. אם כן, צריך למנוע את התפשטותו באופן מיידי”.

נציגי פיקוד העורף אמרו בדיון: “אנחנו לא מתכוונים לגרור אזרחים למלוניות”.

נתניהו: “את זה המשטרה תעשה”.

מנדלבליט: “אתה לא רוצה ליצור מצב שאזרחים נגררים עם שוטרים למלונית”.

נתניהו: “חייבים לפעול, אין דבר כזה לא נעים”.

בישיבת קבינט הקורונה התפתח ויכוח בין שרת התחבורה מירי רגב, שביקשה למנוע את סגירת השמים לחלוטין, ובין ראש הממשלה נתניהו וממונה הקורונה פרופ’ נחמן אש.

רגב הביעה התנגדות נחרצת למהלך של הכרזת כל מדינות העולם כאדומות, שמשמעותו המעשית היא סגירת השמיים, בשל השלכותיו על ענף התעופה.

בעקבות דבריה של רגב אמר נתניהו: “יש צורך לסגור את השמיים – העלות היא זניחה, זה כמעט אפס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות