בגלל המוטציה החדשה והמדבקת: השבים מבריטניה יופנו למלוניות בידוד

במשרד הביטחון נערכים להפעלה של חובת בידוד במלונית על השבים ממדינות בהן התגלתה המוטציה החדשה לנגיף הקורונה • נתניהו בקבינט: אקים צוות שרים להתמודדדות עם המוטציה הבריטית לנגיף
תמי גיל
ה' טבת התשפ"א / 20.12.2020 11:51

משרד הביטחון ופיקוד העורף נערכים להפעלה של מלוניות לצורך בידוד של שבים מבריטניה וממדינות נוספות – בהן התגלתה המוטציה החדשה לנגיף הנחשבת למדבקת במיוחד.

אהרן מבית שמש מקבל כל חודש 6,400 שקלים בגלל דיכאון. אולי גם לך מגיע? 

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (ראשון), במהלך דיון בקבינט הקורונה, כי יקים צוות שרים יחד עם משרד הבריאות להתמודדות עם המוטציה הבריטית לנגיף. “אנחנו לא יודעים איך זה משפיע על החיסונים”, הוסיף נתניהו.

מלשכת שר הביטחון נמסר: “על רקע התפתחות המוטציה בנגיף הקורונה במספר מדינות ועד לקבלת מידע מלא וגיבוש מדיניות, הנחה שר הביטחון בני גנץ את עוזר השר להתגוננות במשרד הביטחון וצה”ל באמצעות פיקוד העורף להיערך להפעלה מלוניות קורונה לטובת השבים ממדינות אלו בתוך 24 שעות מרגע קבלת ההחלטה בקבינט הקורונה”.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג’ונסון הודיע אמש על סגר כללי בלונדון החל ממחר, זאת בשל המוטציה החדשה לנגיף הקורונה שלדבריו מאיצה את ההתפשטות ב-70%.

ג’ונסון ציין בדבריו כי אין עדות שהוירוס החדש קטלני יותר, אבל מצטברות עדויות שהוא מאיץ את ההתפשטות.

לדבריו, “אין עדות לכך שהחיסון יהיה פחות אפקטיבי כתוצאה של המוטציה חדשה של הקורונה, אבל אנחנו חייבים לפעול כעת. נציג מגבלות חדשות בלונדון ובדרום מזרח אנגליה. התושבים באזורים אלה ייאלצו להישאר בבית”.

לפי ‘כאן חדשות’, המדענים אומרים שהסיכוי שהמוטציה החדשה תהיה עמידה לחיסון לקורונה קטן מאוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות