עונש קל למטפלת שהורשעה בתקיפת תינוק – שהתעוור

שישה חודשי עבודות שירות בלבד נגזרו על המטפלת איטה רבינוביץ' מירושלים, שהורשעה בתקיפת התינוק אהרן אזולאי - במסגרת הסדר טיעון שהושג בינה לבין הפרקליטות • לתינוק נגרם נזק מוחי קשה והוא איבד את ראייתו • הוריו: "6 חודשי עבודות שירות ו-5,000 ש"ח קנס זה כלום"
חרדים 10
ה' טבת התשפ"א / 20.12.2020 11:33

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר (ראשון) שישה חודשי עבודות שירות וקנס כספי בסך 5,000 שקלים על המטפלת איטה רבינוביץ’, שהורשעה בתקיפת אהרון אזולאי – תינוק בן שבעה חודשים, לפני שלוש שנים וחצי.

אהרן מבית שמש מקבל כל חודש 6,400 שקלים בגלל דיכאון. אולי גם לך מגיע? 

רבינוביץ’, תושבת ירושלים, בת 55 בעת התרחשות האירועים, הורשעה במסגרת הסדר טיעון לאחר שלא הוכח רפואית הקשר בין מעשיה לנזק שנגרם לתינוק.

רבקה ורפאל אזולאי, הוריו של התינוק התנגדו להסדר הטיעון. הם אמרו  לפני הדיון בבית המשפט ל’כאן חדשות’: “אנחנו רוצים צדק לבן שלנו, שישה חודשי עבודות שירות ו-5,000 שקלים קנס זה כלום. צדק זה כלא”.

רבקה אזולאי, אמו של התינוק, שסובל מנזק מוחי נרחב והוא איבד את מאור עיניו, פרצה בבכי באולם בית המשפט.

סנגורה של המטפלת ביקש להטיל עליה עונש מאסר על תנאי, אך בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות, בהתאם להסדר הטיעון שנחתם בין המטפלת לפרקליטות המדינה.

השופט יעקב צבן כתב בגזר הדין כי הלב עם הקטין ועם הוריו. “העולם כולו משפט, אך יש ימים ואירועים שידו של המשפט קצרה, עד שאינו מצליח להגיע עד תום לחקר האמת. בבואי לחתום על גזר דין זה, היד חותמת אך רועדת”, כתב השופט צבן.

בגזר הדין נכתב כי במהלך הדיונים התגלה קושי ראייתי שלא אפשר להטיל עונש כבד יותר על המטפלת.

עו”ד שמרית וולף, פרקליטות מחוז ירושלים: “נאלצנו להתנהל במציאות מורכבת. במקרים של ‘טלטול’ תינוק, קשה מאוד לזהות ולפענח את מנגנון הפגיעה ולבודד את הנזקים שנגרמו כתוצאה ממנו.

“הפרקליטות עשתה מאמצים רבים להגיע לחקר האמת, הנחתה את המשטרה למצות את החקירה וכן פנתה לקבלת חוות דעת ממומחה נוסף שבחחן את האפשרות לייחס את מכלול הנזק למטפלת עצמה. מטעמי צנעת הפרט וסודיות רפואית לא נוכל לפרט מעבר לכך ולהסביר את מלוא השיקולים שהביאו להסדר הטיעון. אולם הדברים הוסברו למשפחה, שלוותה על ידי הפרקליטות לאורך כל הדרך, ועמדתם באשר להסדר נלקחה אף היא בחשבון.

“הפרקליטות תמשיך ותפעל על מנת למצות את הדין עם מי שפוגע בילדים רכים בשנים, כפי שפעלה במקרה זה”.

האירוע התרחש ב-3 במאי 2017, כאשר רבינוביץ, מטפלת בת 55, שמרה על הפעוט בדירתה שבירושלים.

מסיבה שאיננה ברורה, וכפי שפורט בכתב האישום, היא אחזה בתינוק ללא תמיכה בראשו וטלטלה אותו בחוזקה.

לאחר שהתינוק איבד את הכרתו, רבינוביץ לא הזעיקה את כוחות ההצלה, ובמקום זאת התקשרה לבעלה ודיווחה לו על מצבו של התינוק.

עם סיום שיחת הטלפון בין השניים, הבעל דיווח למד”א על המקרה וצוותים רפואיים הוזעקו למקום.

כשהגיעו לדירתה של רבינוביץ, הם הבחינו בתינוק כשהוא מחוסר הכרה ומתקשה לנשום, וניסו לברר עמה מה קרה לתינוק, אך היא שתקה ולא שיתפה איתם פעולה.

כתוצאה ממעשיה, נגרם לו נגרם נזק מוחי נרחב, בצקת מוחית ופגיעות נוספות, שבגללן פונה לבית חולים ואושפזו במחלקת טיפול נמרץ במשך כשבועיים.

שנים אחרי, אהרון סובל מנכות ומעיוורון שבגללם עבר מספר ניתוחים. כמו כן, הוא סובל מקשיים התפתחותיים חמורים שבגללם הוא נמצא בהשגחה רציפה של הוריו ותחת מעקב רפואי.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המטפלת חרדית?
    20/12/2020 12:01
    זיסי
  1. לא להאמין

  2. אצל אשכנזים לא מפקידים ילדים שחורים די לקיפוח
    20/12/2020 12:13
    גזעי שחור
  3. אצל אשכנזים לא מפקידים ילדים שחורים די לקיפוח

  4. מערכת המשפט מושחתת
    20/12/2020 19:21
    יוסי
  5. מזעזע

  6. זה שקר
    29/12/2020 01:04
    אנונימי
  7. אני מכירה את האישה הזאת מקרוב וזה שקר גדול היא לא עשתה לו שום דבר סתם מעללים עלילות היא הבן אדם הכי טוב שאני מכירה לא פגעה בזבוב תפסיקו להאמין לכל הששקרים בחדשות דייי נמאס