הגרי”מ לאו: “ברגע שיש את המרפא צריך להשתמש בו. שיבואו כולם”

מבצע החיסונים נפתח הבוקר בבתי החולים ברחבי הארץ: בבית החולים איכילוב נערך אירוע פתיחת מבצע החיסונים בהשתתפות הרב הראשי לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו, ופרופ' רוני גמזו • הרב לאו: "חבל שצריך לקבל דקירה כדי להרגיש את האחווה ואת האחדות של כל חלקי העם"
תמי גיל
ה' טבת התשפ"א / 20.12.2020 09:03

בבתי החולים ברחבי הארץ החלו לחסן הבוקר (ראשון) את אנשי הצוות הרפואי נגד נגיף קורונה, לאחר שאמש פתחו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין את מבצע החיסונים.

אהרן מבית שמש מקבל כל חודש 6,400 שקלים בגלל דיכאון. אולי גם לך מגיע? 

בבית החולים ‘איכילוב’ בתל אביב קיבלו הבוקר את החיסון כמה מבכירי בית החולים – ובהם פרופ’ רוני גמזו מנהל בית החולים ששימש עד לאחרונה כפרויקטור הקורונה ופרופ’ עידית מטות.

רב העיר תל אביב-יפו והרב הראשי לישראל לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו, ושר האוצר ישראל כ”ץ קיבלו גם הם את החיסון יחד עם בכירי בית החולים.

עם קבלת החיסון אמר הרב לאו: “שיבואו כולם להתחסן – אין חוכמות בדברים כאלה. ברגע שיש את המרפא הזה צריך להשתמש בו. צריך להודות לכל מי שנתן את ידו כדי ליישם את התרופה הזאת להמוני בית ישראל”.

לאחר החיסון אמר: “חבל שצריך לקבל דקירה כדי להרגיש את האחווה ואת האחדות של כל חלקי העם. כולנו יחד. אין פה הבדל; לא ימין ולא שמאל; לא דתי ולא פחות; לא יהודי ולא ערבי ולא כל עדה אחרת – היה לנו אויב משותף ב-9 החודשים”.

בראיון לקו המידע של משרד הבריאות אמר הרב לאו: “הבוקר אמרנו ‘אדון הנפלאות בורא כל הנשמות… בורא רפואות, נורא תהילות’. אנחנו שלוחיו שממלאים את השליחות שהוטלה עלינו. הקב”ה הביא לנו את הסיכוי הגדול של החלמה ויציאה מסכנה. עד עכשיו הקרבנו על מזבח האויב הסמוי הזה, מעל 3,000 קרבנות”.

יש החוששים ובוחרים ב”שב ואל תעשה”. מה אומר להם הרב?

“התורה אומרת ‘ורפא ירפא’, רשות כזו הופכת לחובה. כל עוד לא הייתה תרופה, היה עלינו לשמור את ההנחיות ב’שב ואל תעשה’ – גם את זה לא תמיד קיימנו כראוי. ברגע שבא גוף שאינו פוליטי ובחנו באופן מעמיק ונתנו אישור לחיסון וקבעו שמעל לכל ספק זה יכול לרפא, צריך להתעלם מהחששות כציווי ורפא ירפא, כייחוד כשהם עלומי שם ולהתייחס לרופאים גלויי השם שמסבירים שיש לקחת אותו”.

האם הרב התייעץ עם רופא?

“התייעצתי עם הרופא האישי שלי שהוא יהודי ירא השם ומנהל מחלקה, כמו שכל אדם מעל גיל 70 צריך לעשות, והוא אמר לי שאדאג גם לרבנית שתתחסן. וכך כל אדם צריך לעשות”.

עוד התחסנו הבוקר ממונה הקורנה פרופסור נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור, ד”ר שרון אלרעי פרייס. גם נשיא המדינה ראובן ריבלין יתחסן.

בישראל יש כיום כ-700 אלף חיסונים, ועד סוף החודש צפויים להגיע עוד לפחות שלושה מיליון חיסונים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות