מכה לטסים לחו”ל: החל ממחר כל מדינות העולם ייחשבו לאדומות

המדינה דורשת בידוד של 14 יום לשבים גם ממדינות כמו איחוד האמירויות וסיישל • הבידוד יקוצר ל-10 יום אם יבוצעו שתי בדיקות • במשרד החוץ מתנגדים למהלך, אך הסיכוי שיצליחו נמוך • בחברות התעופה מביעים זעם על ההחלטה: רוב העובדים שכבר חזרו מחל"ת יצטרכו לצאת כעת שוב
תמי גיל
ד' טבת התשפ"א / 19.12.2020 17:57

החל ממחר (ראשון) כל המדינות בעולם יחשבו אדומות ומי שישוב מהן יצטרך להיכנס לבידוד של 14 ימים. כך מסר בצאת השבת משרד הבריאות.

אהרן מבית שמש מקבל כל חודש 6,400 שקלים בגלל דיכאון. אולי גם לך מגיע? 

במשרד מציינים, כי לחילופין ניתן יהיה לבצע בדיקה ראשונה מיד אחרי הנחיתה ובדיקה שניה כעבור 9 ימים ואם שתי הבדיקות יהיו שליליות ניתן יהיה  לצאת מבידוד כעבור 10 ימים (בהפרש מינימלי של 24 שעות, בין 2 הבדיקות).

ביחס למדינות שהיו ירוקות עד היום – מי שיחזור מהן עד שבת הבאה יהיה פטור מבידוד.

ואלה המדינות שהיו ירוקות: אוסטרליה, איחוד האמירויות, איי סיישל, בחריין, הונג קונג, וייטנאם, טייוואן, יפן, ניו זילנד, סין, סינגפור, ערב הסעודית, פיג’י, קובה, דרום קוריאה, רואנדה ותאילנד.

במהלך חודש דצמבר היו אמורים לבקר בדובאי כחמישים אלף ישראלים, אך אם לא יהיו שינוי של הרגע האחרון, המספרים צפויים לרדת באופן משמעותי מאוד בגלל הבידוד.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, גורמים במשרד הבריאות וביניהם גם ד”ר שרון אלרעי פרייס היו אלו שדחפו למהלך.

בשבוע שעבר הם ניסו לקדם אותו, אך מאמצים של משרד החוץ הצליחו לבלום את ההחלטה, הפעם הסיכוי שזה יקרה נמוך מאוד.

בחברות התעופה כבר מביעים זעם על ההחלטה ומבינים שרוב העובדים שחזרו מחל”ת יצטרכו לצאת שוב, בעקבות הביקושים שצפויים לרדת בעשרות אחוזים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות