בתום בדיקה של היועמ”ש: נשללו טענות שהנשיא קיבל כספים מאפל

שי וייספיש ויוני גרין
|
י"ד אב התשע"ד / 10.08.2014 20:35
“בדיקה העלתה כי לא נמצא בסיס עובדתי לטענות שהועלו ועל כן המליצה המשטרה כי אין מקום לפתיחה בחקירה פלילית. פרקליט המדינה בחן אף הוא את המידע והמליץ גם הוא שלא לפתוח בחקירה”

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדק באחרונה טענה שהועלתה בפניו, ולפיה הועברו כספים שלא כדין לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין.

בתום הבדיקה, מצא וינשטיין את הטענה משוללת יסוד.

הערב (ראשון) דווח בערוץ 2 על קיומה של בדיקה בעניינו של ריבלין, אולם עיתון ‘הארץ’ מדווח כי היא הסתיימה כבר לפני שלושה שבועות בלא כלום.

לפי ‘הארץ’, הבדיקה החלה לאחר שאדם טען שהעביר לריבלין לפני יותר מעשור, במשך שנים, 15 אלף שקלים מדי חודש מאיש העסקים והקבלן דודי אפל, המרצה עונש מאסר בגין עבירות שוחד.

לפני שבועות ספורים עבר האיש בדיקת פוליגרף שמומנה על ידי ‘הארץ’, ונמצא בה כי הוא דובר שקר. לאחר מכן, נערכה בדיקה נוספת מטעמו, שגם בה הוא נמצא דובר שקר.

בשבועות האחרונים העיד האיש במשך מספר שעות ביחידה הארצית לחקירות הונאה. לאחר עדותו נעשו בדיקות שנועדו לאמת או להזים את גרסתו, שלאחריהן הודיעה המשטרה לפרקליטות כי על פניו אין בטענותיו של האיש ממש.

גורם במשרד המשפטים מסר בחודש שעבר ל’הארץ’, כי בדיקה שעליה הורה היועץ המשפטי לממשלה בעניין החשד לכאורה נגד ריבלין התבצעה, וכי החשד נמצא מופרך.

בכל מקרה חלה על חשדות אלה התיישנות, אם כי במידה והיה מדבר כי האיש דובר אמת – הייתה עולה שאלת משמעותם הציבורית, כאשר החשוד הוא נשיא המדינה.

החקירה הקודמת עסקה בשבעה תיקים, ובהם נבדק הקשר בין ריבלין לאפל. בשישה מהם נסגרו התיקים מחוסר אשמה. בשביעי נסגר התיק על ידי היועץ המשפטי דאז, מני מזוז, מחוסר ראיות.

אפל, שחזר בתשובה, מרצה כיום, כאמור, עונש מאסר בגין עבירות שוחד, בכלא מעשיהו.

במהלך מערכת הבחירות לנשיאות, הופץ סרטון אנונימי שהכפיש את המתמודד לנשיאות ריבלין, והזכיר את קשריו של ריבלין עם אפל.

ריבלין לא עודכן בדבר הבדיקה, אך מסר בתגובה: “הקשרים הללו נבדקו בעבר על ידי שני יועצים משפטיים והתיק נסגר”.

דובר המשטרה ודובר משרד המשפטים:

“בהמשך לפרסום ולפניות כתבים נאשר כי לאחר בחירתו של מר ריבלין לתפקיד נשיא המדינה ולפני כניסתו לתפקידו, התקבל בלהב 433 במשטרה מידע, בו נטען כי לפני שנים הועברו לכאורה כספים למר רובי ריבלין.

“בעקבות קבלת המידע בלהב 433 נפתחה במשטרה בדיקה, לבקשת היועמ״ש לממשלה, וזאת בטרם כניסתו של מר ריבלין לתפקיד נשיא המדינה.

“על פי החלטת ראש האגף לחקירות ולמודיעין נערכה הבדיקה על ידי יחידת להב 433. הבדיקה העלתה כי לא נמצא בסיס עובדתי לטענות שהועלו ועל כן המליצה המשטרה כי אין מקום לפתיחה בחקירה פלילית. פרקליט המדינה בחן אף הוא את המידע והמליץ גם הוא שלא לפתוח בחקירה פלילית. הממצאים הועברו ליועמ״ש לממשלה אשר סמך ידו על עמדת פרקליט המדינה והמשטרה.