המועצה המייעצת ל-FDA המליצה: לאשר את החיסון של חברת מודרנה

המלצת ועדת המומחים של מנהל התרופות והמזון האמריקני התקבלה ברוב של 20 תומכים ומתנגד אחד • ה-FDA צפוי לתת אור ירוק לחיסון עוד במהלך סוף השבוע
חרדים 10
ג' טבת התשפ"א / 18.12.2020 01:19

הוועדה המייעצת של ה-FDA-מנהל המזון והתרופות האמריקני, המליצה הלילה (ליל שישי) להעניק אישור חירום לחיסון הקורונה של חברת ‘מודרנה’.

אהרן מבית שמש מקבל כל חודש 6,400 שקלים בגלל דיכאון. אולי גם לך מגיע? 

המלצת חברי הוועדה, המורכבת ממומחים, התקבלה ברוב של 20 תומכים ומתנגד אחד.  לצורך השוואה, בהצבעה על ההחלטה לאשר את החיסון של חברת ‘פייזר’ היו ארבעה מתנגדים.

בהודעה של הוועדה נאמר: “החיסון של מודרנה בטוח ויעיל, ממליצים לאשרו”.

האישור הסופי אמור להתקבל במהלך סוף השבוע.

יועצי ה-FDA הסכימו פה אחד כי היתרונות של החיסון עולים על הסיכונים לגילאי 18 ומעלה.

בחיסון של ‘מודרנה’ נעשה שימוש באותה טכנולוגיה פורצת דרך כמו זו של חברת ‘פייזר’.

המשמעות: ברוב החיסונים המסורתיים לוקחים נגיף מת או מוחלש, אך שני החיסונים החדשים משתמשים בקטעי קוד גנטי של וירוס COVID-19 כדי לאמן את מערכת החיסון לאתר את הנגיף ולהילחם בו.

שני החסונים, של שתי החברות,  דורשים שתי מנות, בהפרש של מספר שבועות.

‘מודרנה’ הודיעה בחודש שעבר כי הגישה בקשה למנהל המזון והתרופות האמריקני לאישור החיסון. כמה ימים קודם לכן החברה הודיעה כי החיסון יעיל ב-94.1%, ובמקרים החמורים של הנגיף החיסון יעיל ב-100%.

לפני מספר ימים, מנהל התרופות והמזון אישר את ממצאי ‘מודרנה’ כי שיעור היעילות של החיסון עומד על 94 אחוזים, לאחר שנוסה על יותר מ-30,000 בני אדם, נתון חסר תקדים בהיקפו לניסויים קליניים.

בידי מודרנה נמצאות לא פחות משש מיליון מנות חיסון, שמספיקות לחסן שלושה מיליון אזרחים, שיוצרו עוד בטרם אישור ה-FDA, ומחכות להפצה בארצות הברית.

בידי החברה עוד מספר לא ידוע של מנות חיסון המיועדות לייצוא למדינות זרות – בהן גם ישראל, שחתמה על חוזה עם החברה כבר לפני מספר חודשים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות