פלונטר פוליטי: גוש נתניהו לא מגיע ל־61, וגם גוש סער לא

מסקר על ידי מכון מאגר מוחות עולה: סער גובר על יאיר לפיד בשאלת ההתאמה לראשות מפלגה מאוחדת, הכוללת את ימינה, יש עתיד-תל"ם וישראל ביתנו • ימינה ממשיכה עם הירידה ועומדת על 11 מנדטים • גוש הימין המקורי מגיע בסקר ל־54 מנדטים בלבד • אבל גם סער לא יכול
אריה ריבקינד
ג' טבת התשפ"א / 17.12.2020 23:17

אביגדור ליברמן קרא השבוע לגדעון סער, נפתלי בנט, ויאיר לפיד לחבור אליו להתמודדות משותפת בבחירות הבאות – ונראה כי המפה הפוליטית סוערת ואין תרחיש שלא נבחן לעומק, כולל שאלת עצם ההליכה אל הקלפיות שנפתחה מחדש.

אהרן מבית שמש מקבל כל חודש 6,400 שקלים בגלל דיכאון. אולי גם לך מגיע? 

סקר מיוחד שנערך עבור תוכניתו של ניסים משעל ב־103fm מציג תמונה מעניינת, לפיה גדעון סער גובר על יאיר לפיד בשאלת ההתאמה לראשות מפלגה מאוחדת, הכוללת את ימינה, יש עתיד-תל”ם וישראל ביתנו.

סער זוכה ל־36 אחוזי התאמה מקרב בעלי הדעה, בעוד לפיד מגיע ל־26 אחוזים, מרחק 2 אחוזים בלבד מנפתלי בנט. ליברמן סוגר את הרשימה עם 14 אחוזי התאמה בלבד.

במפה הפוליטית הנוכחית, המפלגה בראשות גדעון סער שומרת על כוחה בסקרים האחרונים עם 20 מנדטים.

הליכוד בראשות בנימין נתניהו ממשיכה להוביל את הרשימה עם 27 מנדטים, בעוד מפלגת כחול לבן בראשות בני גנץ מקבלת 8 מנדטים. מפלגת יש עתיד-תל”ם שומרת על 14 מנדטים בסקרים.

ימינה ממשיכה עם הירידה ועומדת על 11 מנדטים, בדיוק כמו הרשימה המשותפת – שמקבלת גם היא רק 11.

ש”ס ויהדות התורה מקבלות 8 מנדטים כל אחת. ישראל ביתנו מקבלת 7 מנדטים ומרצ רק 6 מנדטים.

מפלגת העבודה, גשר,  ועוצמה יהודית לא עוברות את אחוז החסימה.

מפת הגושים מלמדת כי לראש הממשלה נתניהו, לפי הסקר הנוכחי, אין רוב של 61 מנדטים המאפשר הקמת קואליציה – גם אם הוא מצרף אליו את ימינה. גוש שכזה, הכולל את מפלגתו של בנט והחרדים, מגיע בסקר ל־54 מנדטים בלבד.

מולם, גוש בראשות סער (20) הכולל גם את יש עתיד-תלם (14), ליברמן (7), כחול לבן (8) ומרצ (6) מגיע ל־55 מנדטים, ללא ימינה.

המסקנה אחת היא: בקרב על ראשות הממשלה הכול נפתח, והחודשים הקרובים יכולים להיות דרמטיים עבור לפחות 3 מועמדים הרואים את עצמם ראויים לתפקיד.

לכל אחד מהם עוד הרבה שפנים פוליטיים לשלוף מהכובע, ושפן אחד נמצא כעת על הפרק יותר מהאחרים – ביטול הקדמת הבחירות.

בשאלה זו, רוב בעלי הדעה (55 אחוזים) תומכים בהקדמת הבחירות, בעוד 45 אחוזים יעדיפו לראות פשרה עם כחול לבן.

הסקר נערך אתמול ושלשום (ג’-ד’) על ידי יצחק כ”ץ ממכון מאגר מוחות באמצעות פאנל אינטרנטי. השתתף בו מדגם של 513 נשאלים בני 18 ומעלה. גודל הטעות הסטטיסטית הוא 4.4 אחוזים, ברמת ביטחון של 95 אחוזים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חי
    19/12/2020 19:37
    חי
  1. חי