אדלשטיין נגד ליברמן: מפיצים ‘פייק ניוז’ על החיסון. זו עמדת הסיעה?

אריה ריבקינד
|
ב' טבת התשפ"א / 17.12.2020 17:16
שר הבריאות הגיב על אמירות של הח”כים אבידר ומלינובסקי, שהצהירו כי הם לא מתכוונים להתחסן כי “משתמשים בחיסונים לצרכים פוליטיים” – ותהה: “הייתי רוצה להבין מיו”ר מפלגתם, אביגדור ליברמן, אם זו עמדה מגובשת של הסיעה” • ח”כ פורר: “זה לא נושא פוליטי אלא בחירה אישית”

שר הבריאות יולי אדלשטיין קרא היום (חמישי) ליו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לחשוף עמדה מגובשת של מפלגתו לגבי החיסונים לקורונה.

אהרן מבית שמש מקבל כל חודש 6,400 שקלים בגלל דיכאון. אולי גם לך מגיע? 

אדלשטיין צייץ בחשבון הטוויטר שלו, כי חלק מחברי ישראל ביתנו “הפיצו פייק ניוז” וקראו שלא להתחסן.

וכך כתב: “בימים האחרונים היו מקרים של הפצת פייק ניוז וקריאות לא להתחסן מצד ח”כים של ‘ישראל ביתנו’. הייתי רוצה להבין מיו”ר מפלגתם, אביגדור ליברמן, אם זו עמדה מגובשת של הסיעה והמפלגה.

אדלשטיין הוסיף: “אם לא, אבקש להצטרף לקריאה לאזרחי ישראל להתחסן כדי לנצח יחד את המגפה”.

יו”ר הסיעה, ח”כ עודד פורר, ענה לאדלשטיין בטוויטר: “חיסון – לא שאלה פוליטית או מפלגתית, אלא בחירה אישית של כל אזרח. תנוח דעתך, בכוונתי להתחסן בהתאם למדיניות משרד הבריאות וסדרי העדיפויות שייקבעו לפי קבוצות הסיכון”.

שר הבריאות צייץ לאחר מספר אמירות מצד חברי הכנסת של ‘ישראל ביתנו’.

לפני כשבוע התראיין ח”כ אלי אבידר ברדיו 103FM, ואמר כי אינו מתכוון לקחת את החיסון נגד הנגיף.

“יש לי הרבה מה להגיד על הקמפיין הזה שמתחילים להלחיץ את המדינה ורוצים לחסן את כל מי שזז, בשעה שלא צריך ויש לחסן רק אנשים בקבוצת סיכון. אני אומר לך שאני לא אתחסן ואגיד לך גם למה – אני לא באוכלוסיית סיכון, אני לא חושש, אני מרגיש בריא, אני שומר על בריאותי, אז למה אני צריך להתחסן?”

הוא הוסיף: “לא צריך להכניס את העם הזה להטרפה ולטירוף. הממשלה צריכה להגיד ‘יש לנו חיסון, יש אוכלוסיות סיכון לא צריך להכניס את העם להטרפה וטירוף’. זה האינטרס של נתניהו ומשרד הבריאות להכניס לנו היסטריה”.

לאמירותיו של אבידר הצטרפה גם חברת הכנסת יוליה מלינובסקי: “אני מרגישה שמשתמשים בחיסונים לצרכים פוליטיים. לא מעניין אותי מה קורה בעולם, אני רוצה לשמוע מומחים”.