גנץ לעיתון סעודי: יש מקום בי-ם גם לבירה פלשתינית • אלקין: מבולבל

יו"ר כחול לבן, העניק ראיון לעיתון הסעודי 'א-שרק אל-אווסט' המופץ בעולם הערבי, הציג את משנתו - וספג ביקורת מהימין • הח"כ החדש של הליכוד: "תהליך הגירושין מגנץ הוא מהמוצדקים שהיו אי פעם. ברוך שפטרנו"
חרדים 10
ב' טבת התשפ"א / 17.12.2020 11:27

שר הביטחון בני גנץ, יו”ר כחול לבן, העניק ראיון לעיתון הסעודי ‘א-שרק אל-אווסט’ המופץ בעולם הערבי, והציג את משנתו לפתרון הסכסוך הפלסטיני-ישראלי.

אהרן מבית שמש מקבל כל חודש 6,400 שקלים בגלל דיכאון. אולי גם לך מגיע? 

גנץ אמר, כי “ירושלים צריכה להישאר מאוחדת, אבל יהיה בה מקום לבירה פלשתינית. היא עיר רחבה מאוד ומלאה במקומות קדושים לכולם”.

הוא קרא לאבו מאזן להצטרף לתהליכי השלום בין ישראל למדינות ערביות ולא להישאר מאחור. גנץ הדגיש שישראל לא תחזור לגבולות 67′ אבל יתכנו חילופי שטחים עם הפלסטינים.

”אתה יודע שהתנגדנו לתוכנית הסיפוח מההתחלה, לפני שהועלתה דרישת איחוד האמירויות ולפני שנתניהו הסכים להקפאה. התנגדנו להכשרת מאחזים. אנו רוצים להרחיב את הישות הפלסטינית מבחינה גיאוגרפית, כדי לאפשר לה לקיים חיים נוחים ללא מכשולים.

”מה שאנחנו מבקשים בהתמדה זה ביטחון. אנו זקוקים למחסומים אסטרטגיים אמיתיים לביטחון. כמובן, אפשר לדבר על החלפת קרקעות, אם כי אני לא רואה איך ואיפה. אנו אומרים שגבולות 1967 לא יחזרו. אבל תמיד יש אפשרות למצוא פשרות”.

גנץ הוסיף: “אני גר בראש העין על הגבול עם הגדה, יש לי חברים בטייבה ובעראבה ואני מבקר אותם והם מבקרים אותי ואני רוצה שזה יקרה גם עם שכם וחברון ורמאללה.

“38 שנים נלחמתי בצבא הישראלי, והאמן לי, הגנרלים בצבא שראו וטעמו את זוועות המלחמה, הם אלה שהכי רוצים שלום. בין הגנרלים שלנו אני יכול לומר בביטחון שאני הכי מבקש שלום”.

גנץ נשאל: ”מתי נתניהו יאפשר לך לבקר במדינות ערב והאם ביקרת במדינה ערבית כלשהי?”.

הוא השיב: ”ביקרתי בכל מדינות ערב, אך במסגרת ביצוע משימות צבאיות, ואני מאוד מבקש לבקר אותן בפומבי, באופן רשמי, ידידותי ושלו”.

באשר למצב הפוליטי, העריך גנץ בראיון כי ישראל תגיע לבחירות בקרוב, אך אמר שהסקרים ישתנו ומפלגתו תגיע ליותר מנדטים מכפי שנראה. זאת משום שכעת, לדבריו, 20% מבעלי זכות הבחירות עדיין לא יודעים למי יצביעו.

התבטאותו של יו”ר ‘כחול לבן, לפיה ”ירושלים תישאר מאוחדת – אך יש בה גם מקום לבירה פלסטינית” –  עוררה זעם בקרב פוליטיקאים בימין.

יו”ר הכנסת, ח”כ יריב לוין: “ירושלים היא הלב של ארץ ישראל ושל מדינת ישראל, אליה ייחלו יהודים במשך אלפיים שנות גלות. זכינו לאחד את ירושלים כבירת ישראל לתמיד. אין שתי ירושלים ואין לאיש זכות לערער על זכותנו המלאה עליה. אין לאיש זכות לוותר על חלום הדורות שהתגשם. זכותנו ההיסטורית, הבלעדית והבלתי ניתנת לערעור על ירושלים תמשיך לעמוד מול כל רוח רעה. נמשיך לבנות את ירושלים”.

שר ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ: “ירושלים המאוחדת היא בירתו הנצחית של העם היהודי. לא בירה של אף אחד אחר. כאן התהלכו אבותינו וזהו כור מחצבתנו. ‏גנץ, מההכרות שלי איתך, גם אתה מאמין בזה”.

ראש עיריית ירושלים לשעבר, ח”כ ניר ברקת: “ירושלים היא בירה רק של מדינה אחת. בירת הנצח של העם היהודי, בירת מדינת ישראל”.

השר זאב אלקין צייץ בטוויטר: “לא, בני, התבלבלת, אין בירושלים המאוחדת מקום לבירה פלסטינית, אין ולא יהיה. ככה, פשוט: לא”.

‏ח”כ קטי שטרית: “גנץ מתבלבל מהסקרים וקורץ לבייס השמאלי הקיצוני. ירושלים הייתה בירת ישראל עוד בימי דוד המלך. אלפי שנים של כיסופים לבירתנו התגשמו בדורות האחרונים עם איחודה של ירושלים. ירושלים המאוחדת תישאר בריבונות ישראלית בלבד. לא למדינה פלסטינית בלב ישראל”.

חבר הכנסת החדש ניסים ואטורי מהליכוד: “לא, אין בירושלים מקום לבירה פלסטינית. גם אין מקום בממשלת ישראל לעמדות שכאלה. תהליך הגירושין מגנץ הוא מהמוצדקים שהיו אי פעם. ברוך שפטרנו”.

חבר מפלגתו של גנץ, חבר הכנסת איתן גינזבורג, הגיב בתוכנית ‘הבוקר הזה’ ברשת ב: “אני לא מכיר את זה, אלא את המצע של כחול לבן שאומר שירושלים תישאר מאוחדת כבירת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות