אחרי שיגור למרכז: הפסקת האש נכנסה לתוקף בחצות

במהלך ההפוגה ינסו המצרים לגבש מתווה להפסקת אש קבועה • שתי דקות לחצות נפלה רקטה בשטח פתוח בגוש דן • במהלך היום שיגרו מחבלי חמאס למעלה מ-50 רקטות • אם הפסקת האש תישמר על ידי החמאס, צוות המשא ומתן יצא מחר בבוקר לקהיר • השר נפתלי בנט: "כל עוד לא חזר השקט - ישראל לא השיגה היעד שהוגדר בתחילת 'צוק איתן'
י"ד אב התשע"ד / 10.08.2014 19:10

אחרי מטחים לדרום, נכנסה בחצות לתוקף הפסקת אש בת 72 שעות בין ישראל לחמאס.

רבע שעה בלבד לפני כן עוד נשמעו אזעקות באזור קריית מלאכי, באר טוביה ומרחבים. מערכת כיפת ברזל יירטה שתי רקטות מעל קריית מלאכי.  כשעה לפני כן נשמעה אזעקה ביישובי מועצת אשכול, ואחת הרקטות גרמה נזק למבנה ציבורי. גם באשדוד וביישובי הסביבה יירטה מערכת כיפת ברזל שתי רקטות.

רקטה שנורתה מרצועת עזה שתי דקות לפני תחילת הפסקת האש, התפוצצה בשטח פתוח באזור גוש דן. לא נשמעה אזעקה ולא נמסר על נפגעים או על נזק.

הזרוע הצבאית של החמאס הודיעה:  שיגרנו רקטה M75 לעבר מרחב תל אביב, ורקטות גראד נוספות לעבר מרחב אשקלון, אשדוד, קריית מלאכי, קריית גת, ובאר שבע”.

במהלך היום שיגרו מחבלי חמאס למעלה מ-50 רקטות לעבר יישובי הדרום.

חיל האוויר תקף היום 36 יעדי טרור ברצועת עזה. ארבעה מחבלים נפגעו. 160 מטרות הותקפו מאז הסתיימה הפסקת האש ביום שישי האחרון.

גורמים מדיניים הבהירו מוקדם יותר כי רק אם הפסקת האש תישמר על ידי החמאס, צוות המשא ומתן יצא מחר בבוקר לקהיר כדי לדון בהסכם קבע.

הפסקת האש נכנסה לתוקף אחרי שמצרים הצליחה להביא את ישראל וחמאס להסכמה על הכרזה על הפסקת אש נוספת בת 72 שעות. מקורות פלסטינים אמרו לטלוויזיה המצרית כי במשך הפסקת האש ידונו ישראל והפלסטינים בהפסקת האש הקבועה ובתנאיה.

בעקבות הפסקת האש תחזור המשלחת הישראלית מחר בבוקר בחזרה אל שולחן הדיונים במצרים.

בנט: היעדים עדיין לא הושגו

שר הכלכלה נפתלי בנט הבהיר הערב (ראשון) באירוע השנתי של העיתון ‘בשבע’ כי כל עוד לא חזר השקט ליישובי הדרום – ישראל לא השיגה את היעד שהוגדר בתחילת מבצע ”צוק איתן”.

“לפני 32 ימים ממשלת ישראל יצאה למערכה והגדירה את היעד – השבת הביטחון לתושבי הדרום. צריך להסתכל בפיקחון בתמונה ולומר לעצמנו שהיעד לא הושג. אני קורא מפה ואומר לתושבי הדרום: עד שאתם לא יכולים לחזור הביתה ולחיות יום יום בביטחון, אנחנו לא רואים את המשימה כמושגת”.

לדבריו, החזרת השקט לדרום תיבחן במעשים ולא בהצהרות. “זה מבחן של האמא מנתיב העשרה, האם אנחנו יכולים להסתכל לה בעיניים ולהגיד לה: ‘את יכולה לחזור הביתה ולחיות בביטחון’?

“לכן אנחנו צריכים עוד אורך רוח ויכול להיות שיש מחלוקות כאלה ואחרות, אבל כל עוד המלחמה מתחוללת אנחנו עומדים מאחורי המשימה, כפי שהגדיר אותה ראש הממשלה בנימין נתניהו – השבת הביטחון לדרום”.

השר בנט פנה למדינות העולם שלא ממהרות לתמוך במבצע הצבאי של ישראל ואמר:  “אם אתם לא מבינים – מדינת ישראל היא המוצב הקדמי של העולם החופשי מול הגל העכור של האסלאם הרדיקלי שרוצה להפוך את העולם לחליפות מוסלמית.

“תנו לנו גיבוי, אבל גם אם לא תתנו לנו גיבוי, אנחנו מעדיפים את ביטחון תושבינו מעוד חצי קילוגרם של לגיטימציה בינלאומית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות