הגראי”ל על הירי: “מראים שצריך כל הזמן את ה'”

מה הייתה תגובתו של הגראי"ל שטיינמן, כאשר שמע ביום שישי על התחדשות ירי הטילים של ארגון הטרור חמאס על דרום הארץ? ומדוע התיר לומר תהילים בתשעה באב?
שרי רוט
י"ד אב התשע"ד / 10.08.2014 19:28

הגאון רבי משה יהודה שניידר, החברותא של הגראי”ל שטיינמן, מספר מה הייתה תגובתו של ראש הישיבה, כאשר שמע ביום שישי על התחדשות ירי הטילים של ארגון הטרור חמאס על דרום הארץ. לדבריו, הוא נאנח ואמר: “אשווערע מצב, דער אייבישטער זאלל רחמנות האבבין” (-מצב קשה, ירחם הקב”ה).

וכשנשאל: מה אפשר לומר לאנשים להתחזק בימים אלו? חשב ואמר: “מען ווייסט צו מענטשעין אז מען מוז האבבין כסדר דעם רבונו של עולם” (-מראים לאנשים שצריך כל הזמן את הקב”ה).

על הארכת ‘זמן קיץ’ בישיבות עד ערב שבת ‘נחמו’, לאור הוראתו של הגראי”ל,  מספר הרב שניידר: “מתנה גדולה זכו כלל ישראל בארץ הקודש, להמשיך את הזמן בישיבות גדולות והכוללים בעוד כמה ימים לאחר תשעה באב, ולא נס ליחם של רבבות בני התורה מלהודות לרבינו על מתנה נפלאה זו שחננם, והרבה באים לרבינו להודות לו על כך”.

הגאון רבי שמעון הכהן פופוביץ, ראש ישיבת ‘עטרת יצחק’ וראש כולל חשוב בטבריה, סיפר להגראי”ל, כי “האברכים אמרו לי שהרגישו תשעה באב אחר לגמרי, כאשר ידעו שאינו ‘סיום הזמן’ אלא בתוככי הלימוד, והרגשת ההתעלות בתשעה באב היתה אחרת לגמרי”.

הגראי”ל גם התיר לומר תהלים בתשעה באב על המצב בארץ הקודש, מפני “שזה דרך תפילה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות