יולי אדלשטיין: “מי שמפיץ פייק ניוז עלול לגרום למוות של אנשים” • צפו

שר הבריאות: "רואה כל מיני אנשים, כולל מן הכנסת, שמתחילים כבר עכשיו להפיץ פייק ניוז לגבי 'החיסונים המסוכנים', מתחילים לצאת עם קריאות לא להתחסן. לאנשים האלה אין טיפה אחריות ומצפון" • 2,862 נדבקים חדשים • קיש: המגמה ברורה - הולכים לריסון מהודק • עד כה לא זוהתה תחלואת שפעת
תמי גיל
א' טבת התשפ"א / 16.12.2020 11:30

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס היום (רביעי), בדיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת לחיסונים. בדבריו התייחס השר גם לח”כ שבשבוע שעבר הפיץ פייק ניוז וקרא לאנשים לא להתחסן:

אהרן מבית שמש מקבל כל חודש 6,400 שקלים בגלל דיכאון. אולי גם לך מגיע? 

“שואלים אותי מה המשימה העיקרית שלכם לתקופה הקרובה? אני רגוע לגבי טיב החיסונים, הם נבדקו בכל צורה אפשרית. מיטב הרופאים שאיתם דיברתי מאשרים את נושא בטיחותם. בנושא הזה אני רגוע. בנושא של ההיערכות הלוגיסטית והיערכות קופות החולים – אני רגוע.

“כששואלים אותי מה המשימה העיקרית – להילחם בפייק ניוז בחודשים הקרובים – זו תהיה המשימה. אני רואה כל מיני אנשים, כולל מן הכנסת, שמתחילים כבר עכשיו להפיץ פייק ניוז לגבי ‘החיסונים המסוכנים’, מתחילים לצאת עם קריאות לא להתחסן. לאנשים האלה אין טיפה אחריות ומצפון. אתה לא רוצה להתחסן? אל תתחסן, אבל אל תיכנס לתחומים שאתה לא מבין בהם ואל תפיץ את הדברים האלה. אולי כך תגרום למישהו שישמע לשטויות האלה, לא יתחסן ותגרום לו למות. לא כל כותרת, לא כל ידיעה צריכה למשוך תשומת לב.

“אנחנו נמסור את כל המידע ונעקוב מעקב צמוד על מה שקורה לכל אחד מהמתחסנים. אנחנו ערוכים בישראל עם 4 קופות החולים. אמרנו 27 לחודש שזה התאריך. יש את כל הסיכויים שנקדים. כבר שבוע הבא הצוותים הרפואיים ולאחר מכן כלל האזרחים. לא ניתן לעם ישראל שום חיסון שאנחנו לא סומכים עליו במאה אחוז”.

הבוקר פרסם משרד הבריאות כי 2,862 ישראלים אובחנו אתמול כמאומתים ב-83,227 בדיקות.

שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 3.5%.

מניין המתים מהמגיפה עומד על 3,022 בני אדם.

על פי הנתונים, בישראל יש 19,887 חולים פעילים, בהם 381 במצב קשה ומתוכם 138 מונשמים.

כמות החולים במצב קשה רשמה עלייה ניכרת בימים האחרונים. בשבת דווח על 352 חולים, בראשון – 386, ובשני – 390. הנתונים אתמול הראו ירידה במספרם, שעמד על 382.

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר היום בראיון לגל”צ: “לא נוכל לחמוק מהגבלות נוספות. המגמה ברורה – הולכים לריסון מהודק. עבודה ללא קבלת קהל תישאר, וגם החינוך בערים הצהובות”.

ביום חמישי שעבר החליטה הממשלה כי כאשר יהיו 2,500 נדבקים ביום או כשמקדם ההדבקה יגיע ל-1.32, יוטל “ריסון מהודק” במשך שלושה שבועות, במסגרתו ייסגרו המסחר ומוסדות החינוך בערים אדומות.

על פי ההחלטה, אם לאחר שלושה שבועות מקדם ההדבקה לא יירד מתחת ל-1, יוטל סגר מלא.

לפי נתוני המרכז לבקרת מחלות לא זוהתה עדיין השנה תחלואת שפעת בישראל. עד כה התחסנו יותר משני מיליון ישראלים נגד שפעת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות