הבטחות כמו חול: זה מה שגרם ליפעת שאשא ביטון להצטרף לסער

אריה ריבקינד
|
כ"ט כסלו התשפ"א / 15.12.2020 19:44
הנהגה משותפת, מקום שני ברשימה וממלאת מקום ראש הממשלה – במידה וייבחר לתפקיד • אלה הם חלק מההבטחות שגרמו לחברת הכנסת להצטרף לרשימתו של גדעון סער • מיקי זוהר: אכריז עליה כעל פורשת

הח”כים הפורשים, גדעון סער ויפעת שאשא ביטון, חשפו הערב (שלישי) את הסיבה שגרמה, ככל הנראה, לחברת הכנסת להצטרף לשותפות הזו.

אהרן מבית שמש מקבל כל חודש 6,400 שקלים בגלל דיכאון. אולי גם לך מגיע? 

בסביבת שאשא ביטון אומרים כי סוכם על הנהגה משותפת, כולל קבלת החלטות משותפות לעניין רשימת המועמדים.

בהודעה מטעם השניים נאמר: “גדעון סער ויו״ר ועדת הקורונה ח״כ ד״ר יפעת שאשא-ביטון הגיעו להסכמה בדבר שותפות המבוססת על ערכים משותפים ועל הבנת האתגרים העומדים בפני המדינה והצורך לחולל שינוי.

“גדעון סער יעמוד בראש הרשימה והתנועה ויהיה מועמדה לראשות הממשלה. ח״כ שאשא-ביטון תהיה מ״מ וסגנית יו״ר התנועה החדשה ותוצב במקום השני ברשימה בבחירות לכנסת, לכשתתקיימנה”.

עוד נקבע ביניהם כי בממשלה בראשות סער תכהן יפעת כמ״מ ראש הממשלה וסגניתו ו”תעמוד בראש קבינט חברתי, שיוביל את העשיה בתחומים החברתיים, בדגש על חינוך, בריאות, פרנסה ורווחה”.

בשיחות שהתקיימו בין השניים סוכם גם לקדם שינוי של שיטת הבחירות והממשל כך שכהונת ראש ממשלה תוגבל לשמונה שנים, שיטת הבחירות תשונה באפן שייתן כוח לציבור לבחירה אישית לפחות של חלק מחברי הכנסת, והעברת סמכויות מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי.

עוד סוכם, כי נושא החינוך יהיה במקום מרכזי בסדר העדיפויות של התנועה החדשה.

יו”ר הקואליציה מיקי זוהר הצהיר היום: “אכריז על ח”כ יפעת שאשא ביטון כפורשת. בעצם החלטתה לרוץ ברשימה אחרת היא איבדה את זכותה לייצג את סיעת הליכוד בכנסת”.

אם שאשא ביטון תוכרז כפורשת היא לא תוכל לרוץ עם סיעת ‘דרך ארץ’, שהיא מפלגה קיימת, אלא אם חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר יוותרו על הפלטפורמה הקייימת שלהם. אם בקשתו של זוהר תאושר בוועדת הכנסת, שאשא ביטון תוכל להתנגד מבחינה משפטית, מאחר שלא הצביעה נגד הסיעה.