“נתניהו לא נשבר וזה גומר אתכם”: הנאום המפתיע של הח”כ החדש • צפו

אריה ריבקינד
|
כ"ט כסלו התשפ"א / 15.12.2020 15:28
הח”כ החדש מהליכוד, ניסים ואטורי, בנאום הבכורה במליאה, הארוך ביותר בתולדות הכנסת: “מעולם לא נאלצתי לשקר. הילדים שלי מנסים להגיע ליחידות הכי מובחרות, אולי אחד מהם יגיע ל-669” • “אני מאריך בנאום שלי כדי שאהיה ח”כ מה שיותר זמן כי הולכים לפזר את הכנסת”

ח”כ ניסים ואטורי (הליכוד) אשר הושבע כחבר כנסת חדש במקום גדעון סער, נשא היום (שלישי) במליאה את נאום הבכורה שלו.

אהרן מבית שמש מקבל כל חודש 6,400 שקלים בגלל דיכאון. אולי גם לך מגיע? 

ח”כ ואטורי פתח את נאומו באיחולי החלמה ובריאות לח”כ דוד ביטן וסיפר כי הם גדלו יחד בראשון לציון, הולכים ביחד 40 שנה, והוא מאוד חסר לו במשכן בעת נאום הבכורה שלו.

ואטורי שיתף את חברי הכנסת כי הוא סובל ממחלת כליות מאז שהיה בן 9, ולפני כשש שנים עבר השתלת כליה – אשר קיבל תרומה מאשתו.

ח”כ ואטורי בחר לקרוא קטע שכתב חלל צה”ל, סמ”ר עמית בן יגאל ז”ל, ולאחריו אמר: “חיילי צה”ל הם נשמת אפה של מדינת ישראל, אי אפשר להותיר אותם לבד בחזית. מחבל שרוצח חלל צה”ל, צריך להורס את ביתו, לא לחשוב איזה חדר או איזה קיר הולכים לשבור, צריך להרוס את הבית שלו מן היסוד, לגרש את משפחתו מכאן, אין להם שום זכות לקבל כאן אצלנו משהו במדינה הזו.

”המדינה שלנו יקרה לנו, אנחנו לא יכולים להפקיר את מי ששומר עליה. אם לא חיילי צה”ל, אף אחד פה לא יכול היה לשבת על כיסא עור משובח. מדובר בילדים של כולנו, בילדים שלי, כשאני שולח אותם לצבא ומחייב אותם להגן על המדינה בחירוף נפש, הם מצפים שאנו בבית הזה נגן עליהם”.

ח”כ ואטורי התייחס לנושא הגיוס לצה”ל ואמר: “אני יודע שכאן בבית הזה אוהבים לתקוף את החרדים שלא משרתים בצה”ל, האם מישהו מאיתנו חשב מה קורה עם הערבים? למה הערבים לא צריכים לשרת בשירות לאומי? החרדים גם יכולים לעשות שירות לאומי. הערבים יכולים להתנדב כדי למנוע את האלימות בחברה הערבית, שישרתו בחברה שלהם, שישרתו את החברה שלהם, שירימו את החברה שלהם, שלא יבואו לבכות פה אצלנו ולספר לו שיש להם בעיה של אלימות. הם צריכים לדעת להסתדר על ידי שירות לאומי. לא יהיה שירות לאומי, לא יהיה ביטוח לאומי”.

ואטורי הוסיף:  “המציאו את המשפט ‘מושחתים נמאסתם’. מישהו מכם זוכר למי אמרו את זה עוד? אמרו את זה ליצחק שמיר, מלח הארץ, אדם משכמו ומעלה. גם לו אמרתם את זה, אז מה חשבתם שנאכל את הבלוף הזה? אנחנו הליכודניקים הולכים בכל מקום אחרי בנימין נתניהו.

“אני רוצה לשאול פה את השמאל – האם יש מנהיג בליכוד שכיבדתם אותו? יש מישהו כזה? יש מנהיג אחד שמפלגות פה בבית השתמשו בשם שלו, ואומרות ‘שנתניהו יתנהג כמו מנחם בגין’, מורי ורבי, גדלתי על תורתו, אבל מה אמרתם לבגין? קראתם לו רוצח, קראתם לו נאצי, ספרתם חללים מחוץ לביתו. הצלחתם לשבור אותו, ניצחתם אותנו ב-92 עם ‘מושחתים נמאסתם’, הפעם זה לא יקרה. נתניהו חזק, נתניהו לא נשבר וזה גומר אתכם.

“אתם לא מסוגלים לקבל את זה שהוא איתן והוא המנהיג הכי חזק שהיה לישראל”.