מסר לאיראן? לראשונה: ‘שרביט קסמים’ יירטה בהצלחה טילי שיוט

מערכת הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים ביצעו במרכז הארץ סדרת ניסויים במערכת שמאחדת את כיפת ברזל, שרביט קסמים וחץ "הוכחנו שלישראל יש יכולת רב-שכבתית ורובוסטית להתמודד מול איומים"
חיים טוויל
כ"ט כסלו התשפ"א / 15.12.2020 14:12

מנהלת “חומה” של משרד הביטחון, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA), השלימו בהצלחה סדרת ניסויי יירוט של מערכת הנשק ‘שרביט קסמים’ (“קלע דוד”), אל מול איומים המדמים טילי שיוט וטילים בליסטיים.

אהרן מבית שמש מקבל כל חודש 6,400 שקלים בגלל דיכאון. אולי גם לך מגיע? 

הניסויים בוצעו בהובלת חברת ‘רפאל’ משדה ניסויים במרכז הארץ, בהשתתפות חיל האוויר וזרוע הים.

הצלחת הסדרה מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה, כנגד איומים קיימים ועתידיים בזירה.

בסדרת הניסויים נבחנו יכולות מערכת הנשק ‘שרביט קסמים’ בגרסת פיתוח חדשה ומתקדמת. הסדרה כללה מספר תרחישים המדמים איומים חדשים ועתידיים, שעימם עשויה המערכת להתמודד בזמן עימות. תוצאות הניסויים יאפשרו למהנדסי הפיתוח להמשיך לשדרג את יכולות המערכת. בסדרת הניסויים השתתפו גם לוחמי ההגנה האווירית של חיל האוויר בתפעול מערכות היירוט.

במסגרת הסדרה, מנהלת ‘חומה’ במפא”ת וחברת ‘רפאל’ הדגימו בהצלחה גם את יכולותיה של מערכת ‘כיפת ברזל’ ליירט טילי שיוט, כלי טיס בלתי מאוישים ומגוון של איומים.

עוד הוכחה יכולת קישוריות רב-שכבתית של כלל מערכות ההגנה מטילים (חץ, שרביט קסמים וכיפת ברזל), שתאפשר למערכות לנהל במשותף את האיומים ולהוסיף הזדמנויות יירוט בזמן עימות.

בסדרה השתתפו נציגי ה-MDA האמריקני והתעשיות המעורבות בפיתוח מערכת הנשק: חברת ‘רפאל’ הינה הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק ‘שרביט קסמים’, בשיתוף עם חברת ‘Raytheon’ האמריקנית. חטיבת ‘אלתא’ של התעשייה האווירית פיתחה את מכ”מ ה-MMR. חברת ‘אלביט מערכות’ פיתחה את מערכת השליטה והבקרה ‘שקד זהב’.

מערכת הנשק ‘שרביט קסמים’ הינה מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב שכבתית, שאת פיתוחו מוביל משרד הביטחון באמצעות מנהלת “חומה” שבמפא”ת.

מערך ההגנה הרב שכבתית מבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעיות בחיל האוויר: מערכת “כיפת ברזל”, מערכת “שרביט קסמים”, מערכת “חץ 2” ו-“חץ 3″.

ראש מנהלת חומה ביחידת המחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא”ת) שבמשרד הביטחון, משה פתאל, הגדיר את סדרת הניסויים כ”מורכבת מאין כמותה”.

הוא הוסיף: “הוכחנו שלמדינת ישראל יש יכולת רב-שכבתית ורובוסטית להתמודד מול איומים שונים – טילי שיוט, כלי טייס לסוגיהם ואיומים בליסטים. בפעם הראשונה, הוכחנו בסדרה ארוכה של ניסויים מענה משולב ורב שכבתי, הכולל בתוכו את מערכות הנשק “כיפת ברזל”, “שרביט קסמים” ו”חץ”. המערך הזה יודע להתמודד, הן בגילוי והן ביירוט של מגוון האיומים, תוך תיאום מלא והדדי בין המערכות ועם יכולת קישוריות מתוחכמת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות