איך ילדי ארגון של גדולי ישראל באו לבחינה אצל הגר”ש מרקוביץ

יוסף גרינבוים
|
כ"ט כסלו התשפ"א / 15.12.2020 13:50
ילדי ארגון ‘קרן ההסעות’ – גוף הנמצא תחת חסותם של מרן הגרי”ג אדלשטיין ומרן הגר”ח קניבסקי – הגיעו למבחן אצל הגאון רבי שמואל מרקוביץ, מראשי ישיבת פוניבז’, הנמנה על בכירי רבני ‘הפלג הירושלמי’ • האם גורם ב’קרן ההסעות’ ביצע את המהלך על דעת עצמו או שמדובר בתקלה?

‘מנהלי ‘קרן ההסעות’ נבוכים: כיצד קרה שילדי ארגון ‘קרן ההסעות’ – גוף הנמצא תחת חסותם של מרן הגרי”ג אדלשטיין ומרן הגר”ח קניבסקי – הגיעו למבחן אצל הגאון רבי שמואל מרקוביץ, מראשי ישיבת פוניבז’, הנמנה על בכירי רבני ‘הפלג הירושלמי’.

אהרן מבית שמש מקבל כל חודש 6,400 שקלים בגלל דיכאון. אולי גם לך מגיע? 

הילדים הגיעו בשבוע שעבר “להיכל ישיבת פוניבז’, ונבחנו בחדר השיעורים המיתולוגי אצל מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי שמואל מרקוביץ שליט”א. רבינו מרן שליט”א נהנה מידיעתם, ובירכם בחום לאחר הבחינה”.

בשיחה עם גורמים בישיבה הם משערים כי אולי גורם ב’קרן ההסעות’ “עשה זאת על דעת עצמו”.

מקור אחר טוען: “הילדים ישבו בחדר והרב מרקוביץ נכנס ובחן אותם”.

מ’קרן ההסעות’  לא התקבלה תגובה על פניית חרדים 10.

וידאו: יוטיוב, אליהו קראוס

‘קרן ההסעות’ הוקמה בשנת תשס”ו על ידי הגרי”ש אלישיב, הגרמ”י ליפקוביץ, והגראי”ל  שטינמן זצ”ל, עבור עשרות אלפי ילדי הפריפריה הלומדים בבתי הספר של ה’קירוב’ שעל ידי ‘החינוך העצמאי’, ואין בשכנותם או ביישובם בית ספר תורני.

באתר האינטרנט של  ‘קרן ההסעות’, בו מככבות תמונותיהם של הגראי”ל שטינמן, הגרי”ג אדלשטיין והגר”ח קניבסקי –  נאמר כי היא “עומדת תחת חסותם של גדולי ישראל ובראשם עמד מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן זצוק”ל אשר על פיו נשק כל דבר בפעילות הקרן”.

לפי הנתונים שמפרסמת ה’קרן’, מידי יום פועלים למעלה מ-1000 קווי הסעות המובילים את הילדים לחינוך יהודי תורני המרוחק מביתם. ההסעות יוצאות מ-215 יישובים שונים ברחבי הארץ ומגיעות אל למעלה מ-100 בתי ספר.

מתוך אתר האינטרנט של הארגון

“הברירה הניצבת בידי הילדים הללו היא או ללמוד בבית ספר חילוני באזור מגוריהם, או לנסוע לבית ספר תורני של ‘החינוך העצמאי’ הנמצא במרחק מביתם”.

הקרן הוקמה לאחר “שנים רבות בהן תקצבה הממשלה את ההסעות ובעקבות פסיקת בג”צ קוצצו רוב תקציבי ההסעות, ומערך ההסעות עמד בפני שוקת שבורה.

“הפסקת התקצוב איימה על כל פעילות הקירוב באזורים אלו וכתוצאה מכך גם על בתי הספר שאלמלא ההסעות התלמידים לא היו מגיעים לבתי הספר הללו ומכורח המציאות בתי הספר היו נסגרים מחוסר תלמידים”.