בית המשפט העליון: מלכה לייפר בת הסגרה לאוסטרליה

מלכה לייפר, מנהלת לשעבר בבית הספר החרדי במלבורן, מבוקשת באוסטרליה בגין עשרות עבירות של מעשים חמורים שביצעה בשלוש תלמידות • אחת הנפגעות: "חיכינו כל כך הרבה שנים לשמוע את המילים האלה" • לייפר תהיה רשאית לערער על החלטת שר המשפטים לחתום על צו ההסגרה
חיים טוויל
כ"ט כסלו התשפ"א / 15.12.2020 11:37

בית המשפט העליון קבע הבוקר (שלישי) כי מלכה לייפר, המבוקשת באוסטרליה בגין עשרות מקרי התעללות בשלוש מתלמידותיה בבית הספר החרדי במלבורן –  היא בת הסגרה.

אהרן מבית שמש מקבל כל חודש 6,400 שקלים בגלל דיכאון. אולי גם לך מגיע? 

כבר בחודש ספטמבר קבע בית המשפט המחוזי בירושלים כי לייפר תוסגר לאוסטרליה.

לייפר, לשעבר מנהלת בית ספר חרדי במלבורן שבאוסטרליה, מבוקשת במדינה בגין 74 אישומים של עבירות של מעשים חמורים שביצעה בשלוש מתלמידותיה.

לאחר שפורסמו החשדות נגדה באוסטרליה, היא נמלטה לישראל.

מאז, במשך שנים, נוהל מאבק עיקש להסגרתה, כדי להעמידה למשפט.

שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיב להחלטה: “לאחר שנים ארוכות ומייסרות, הגיעה העת לעשות צדק עם קורבנותיה של לייפר. בכוונתי לחתום על צו ההסגרה ללא דיחוי”.

לייפר תהיה רשאית לערער על החלטתו של ניסנקורן לחתום על הצו.

ניקול מאייר, אחת האחיות שנפגעו מלייפר, הגיבה להחלטה: “חיכינו כל כך הרבה שנים לשמוע את המילים האלה, אנחנו רק מחכות לקבל את יומנו בבית המשפט, הצדק נחוץ כל כך לכל נפגעי עבירות”.

מארגון מגן המלווה את נפגעות מלכה לייפר: “אנו שותפים להקלה הגדולה שדסי, ניקול ואלי חוות כרגע. לאחר כל כך הרבה שנים ארוכות, מעונת ומייאשות, מערכת המשפט של מדינת ישראל אימתה את מה שאנו טעננו לאורך כל הדרך: מלכה לייפר כשירה נפשית להסגרה לאוסטרליה ולהעמדה לדין בגין פשיעה לכאורה.

“האחיות הגיבורות הפכו לאבוקה של אור לקורבנות של פגיעות בכל רחבי העולם. הן העבירו מסר שהצדק הינו בר השגה ושווה להילחם למענו.

“אנו אסירי תודה על אומץ ליבם ועוצמתם אל מול הלחץ האדיר שהופעל מולן. סוף כל סוף, הן תקבלנה הזדמנות לעמוד מול לייפר בבית המשפט. אנו מקווים כי זהו צעד קטן בקרב החשוב שלנו להבטיח שמדינת ישראל לא תשמש כמקום מקלט בטוח לעבריינים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות