בני גנץ פיטר את השר יועז הנדל ואת ח”כ צבי האוזר מתפקידיהם

אריה ריבקינד
|
כ"ח כסלו התשפ"א / 14.12.2020 18:17
יו”ר כחול לבן העביר מתפקידם את שני הח”כים שהצטרפו למפלגתו של גדעון סער: “בחרו בית פוליטי חדש ובכך תמה דרכם כנושאי תפקיד מטעם כחול לבן” • יועז הנדל בוואטסאפ של כחול לבן: “דרכנו נפרדות פוליטית אבל מקווה שנדע להישאר חברים” • ומי ימונה במקום הנדל לשר התקשורת?

שר הביטחון ויו”ר כחול לבן בני גנץ הודיע הערב (שני) לשר התקשורת יועז הנדל על סיום תפקידו בממשלה. הוא החל גם בהליך העברתו מתפקיד של צבי האוזר, יו”ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

אהרן מבית שמש מקבל כל חודש 6,400 שקלים בגלל דיכאון. אולי גם לך מגיע? 

גנץ אמר: “האוזר והנדל בחרו את ביתם הפוליטי החדש ובכך תמה דרכם כנושאי תפקיד מטעם כחול לבן”.

יו”ר כחול לבן גנץ החליט לפטר את שני חברי ‘דרך ארץ’,  לאחר שהשניים הודיעו על הצטרפות למפלגה החדשה של חבר הכנסת לשעבר גדעון סער.

האוזר והנדל ימשיכו להיות חברי כנסת כל עוד לא יתפטרו מתפקידם.

מהדוברות של שר הבטחון מסרו כי תיק התקשורת יועבר מהנדל לידיו של גנץ.

אולם הפרשן הפוליטי עמית סגל צייץ: “גנץ הודיע שהוא יכהן כשר התקשורת. אבל מנוסח החוק נראה שאבי ליכט הותיר עוד פרצה קטנה. שר התקשורת לפי הפרשנות הזו הוא אחד, בנימין נתניהו. הוא מנוע משפטית, אבל אין כוח בעולם שיביא את גנץ ונתניהו להתאחד סביב מועמד אחר”.

הנדל כתב בקבוצת הווטסאפ של כחול לבן: “לפעמים הפוליטיקה מובילה לכל מיני מצבים אבל רציתי להגיד כמה מילים אישיות. היה לי תענוג להיות אתכם בקבוצה אחת למרות חילוקי הדעות. אני מעריך מאוד את הקבוצה הזאת ואנשיה. יודע שכולם באו ממקום טוב.

“מודה לבני על הדוגמא האישית, הממלכתיות ואהבת האדם.

“דרכנו נפרדות פוליטית אבל מקווה שנדע להישאר חברים ולעשות טוב למען מדינת ישראל בעתיד”.

מוקדם יותר היום הודיעו שני חברי סיעת ‘דרך ארץ’ בכנסת, כי ייתכן ובקרוב יתפטרו מתפקידיהם. השניים פרסמו הודעה, לפיה תגובתם להמשך פעילות הקואליציה במתכונתה הנוכחית תהיה עזיבה.

“לא נתמוך בפשרות נוספות. אנו תומכים בפיזור הכנסת כדי לחזור לבוחר ולהחליף את נתניהו. אם הקואליציה תחליט על ארכה נוספת – נתפטר מתפקידינו”, מסרו השניים בהודעה מטעמם.

ביום רביעי הכריזו הנדל והאוזר כי יצטרפו למפלגה החדשה שמקים גדעון סער.

כפי שדווח הבוקר, סיכוי רב שהעלאת החוק לפיזור הכנסת להצבעה בקריאה הראשונה במליאת הכנסת תידחה עד ליום שני הבא.

אמנם לפי התכנית, נמצא החוק בסדר היום למחר, אלא שמדובר ביום קצר במליאה בגלל חנוכה וקיים חשש שלא יגיעו להצבעה עליו.

גורם בכחול לבן האשים את יו”ר הכנסת יריב לוין בתכנון מכוון של סדר היום, כך שלא יגיעו להצבעה בזמן, על מנת לעכב את חקיקתו ולהימנע מההגבלות הנמצאות בו על תעמולת הבחירות ומהקטנת מימון המפלגות.