“תחילת פירוק מגדל הקלפים” • בית המשפט: לתקן האישום נגד נתניהו

שופטי המחוזי דוחים את טענת נתניהו כי נפלו פגמים בהליך הגשת כתב האישום • הפרקליטות תצטרך להפריד בכתב האישום בתיק 4000 בין נתניהו לבין בני משפחתו • לוח הזמנים נותר על כנו • נתניהו: "מסע הצייד קורס"
חיים טוויל
כ"ח כסלו התשפ"א / 14.12.2020 16:55

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים הורו היום (שני) לפרקליטות המדינה לתקן את כתב האישום שהוגש נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בכל הנוגע לתיק 4000 – ‘פרשת בזק וואלה’.

אהרן מבית שמש מקבל כל חודש 6,400 שקלים בגלל דיכאון. אולי גם לך מגיע? 

עם זאת, השופטים דוחים את טענת נתניהו כי נפלו פגמים בהליך הגשת כתב האישום וקובעים כי אין עילה לביטולו.

לצד זאת, לוח הזמנים של המשפט לא יידחה.

בתיקון הנדרש, שייעשה עד סוף החודש, השופטים מורים לפרקליטות להפריד בכתב האישום בין נתניהו לבני משפחתו, שאינם נאשמים: “ככל שטענת המאשימה, בסעיפים השונים של כתב האישום, היא כי דרישות של בני המשפחה וקבלת טובות הנאה על ידיהם נעשו בידיעת הנאשם, עליה לציין זאת במפורש בכתב האישום.

“המאשימה ניסחה כתב אישום ארוך ומפורט, הכולל שלושה אישומים. עם זאת, בתיאור העובדות המהוות את העבירות באישום הראשון (4000), חסרים לא מעט פרטים מהותיים ורלוונטיים להגנתם של הנאשמים”.

השופטים מתייחסים גם לטענת נתניהו שלא נמסר עותק של כתב האישום ליו”ר ועדת הכנסת: “הנאשם החליט, משיקוליו, לוותר על בקשת החסינות בטרם נדונה. משכך, התייתר הצורך בקיום הליך בפני ועדת הכנסת. במצב הדברים האמור, לא ניתן לומר כי נפגעה באופן מהותי זכות כלשהי של הנאשם”.

בנוגע לתיק 1000 כתבו השופטים: “המאשימה ציינה בכתב האישום את שווי המתנות הנטען. לא מצאנו כי עליה לפרט כיצד הגיעה לחישוב הסכום המתואר בכתב האישום, בהתחשב בכך שהראיות בעניין זה מצויות בידי באי כוח נאשם 1”.

נתניהו הגיב בחשבון הפייסבוק שלו:

“מסע הצייד קורס: בית המשפט הסכים היום עם פרקליטי ראש הממשלה והורה לפרקליטות לתקן את כתב האישום המגוחך שהגישו מפני שהוא ‘חסר פרטים מהותיים ורלוונטיים’.

“במילים אחרות, אין בו ראיות ועובדות. בכתב האישום אין ראיות ועובדות מפני שהן לא קיימות במציאות.

“יש לדחות את כל התיקים שנתפרו נגד ראש הממשלה, מפני שהם מלאים בכל כך הרבה פעולות חמורות. הנה רק מקצתן: סחיטה באיומים של עדים, איומים בהריסת חייהם האישיים של עדים אם לא ישנו את גירסתם, ניגוד עניינים של החוקרים, הוכחות לכך שבכירי המשטרה והפרקליטות טייחו חקירות מסיבות פוליטיות כדי להבטיח את המשך תפירת התיקים נגד ראש הממשלה נתניהו.

“שוב הוכח כי לא חיפשו עבירה אלא המציאו עבירה כדי להביא את ראשו של ראש הממשלה”.

ח”כ אוסנת מארק מהליכוד התייחסה להנחיית בית המשפט המחוזי לשנות את כתב האישום בתיק 4000: ”מנדלבליט סימן את המטרה ועליה בנה את הקונסטרוקציה המשפטית ההזויה בהיסטוריה. בימים האחרונים אנו עדים לתחילתו של פירוק מגדל הקלפים המכונה תיקי נתניהו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות