נהג אוטובוס ‘אגד’ שפגע בתחנה – הורשע בגרימת מוות של 4 נוסעים

נהג קו 947 של 'אגד' הודה במסגרת הסדר טיעון כי פעל ברשלנות שהובילה למותם של 4 נוסעים ולפציעתם של 10 נוספים בצומת בדק שליד נתב"ג - בחג החנוכה בשנה שעברה • הפרקליטות תבקש 5 שנות מאסר: "ביצע את הנסיעה חרף העובדה שלא אכל ולא שתה באופן סדיר במהלך היום"
חיים טוויל
כ"ח כסלו התשפ"א / 14.12.2020 15:13

שופט ביהמ”ש לתעבורה מרכז, ארז נוריאלי, הרשיע את נהג האוטובוס אלכסנדר לייבמן ב-4 עבירות של גרימת מוות בנהיגה רשלנית וריבוי עבירות של נהיגה בקלות ראש או ברשלנות שגרמה לתאונת דרכים בה נחבל אדם.

אהרן מבית שמש מקבל כל חודש 6,400 שקלים בגלל דיכאון. אולי גם לך מגיע? 

הנהג גרם למותם של הנוסעים ורוניקה פיליפ, היילי ויינברג, יוסף קהלני וברטה שוורץ ז”ל וגרם לחבלה של 10 נוסעים נוספים.

על פי כתב האישום, בו הודה והורשע הנאשם במסגרת הסדר דיוני, לפני שנה – ב- 22.12.19 נהג הנאשם בקו 947 של ‘אגד’, מחיפה לכיוון ירושלים. הנאשם החל בנהיגה באוטובוס מהתחנה המרכזית בחיפה בשעה 13:30, והתעתד להגיע לתחנה המרכזית בירושלים בתוך כשלוש שעות, על מנת להתחיל בנסיעה חזרה מירושלים לחיפה בשעה 17:35.

הנאשם התעכב בנסיעה והגיע לתחנה המרכזית בירושלים רק בשעה 18:09, אז נכנס עם האוטובוס לרציף הנוסעים, העלה נוסעים לאוטובוס ויצא מיד בנסיעה חזרה לכיוון חיפה – כל זאת תוך ביצוע הפסקה בת 10 דקות בלבד, בניגוד לתקנות התעבורה וחרף נהלי חברת ‘אגד’, המחייבות הפסקה בת חצי שעה במהלך כל 4 שעות נהיגה.

בנוסף, הנאשם ביצע את הנסיעה חרף העובדה שלא אכל ולא שתה באופן סדיר במהלך היום.

ביציאה מהתחנה המרכזית בירושלים התעכבה נסיעת הנאשם ב-40 דקות לערך בשל עומסי תנועה. בהמשך, בשעה 19:30 לערך, נהג הנאשם באוטובוס בכביש 40, מכיוון דרום לצפון והתקרב לצומת T מרומזר. הנאשם נהג באוטובוס בנתיב הימני ביותר, ובעודו מתקרב לצומת סטה לנתיב הנסיעה השמאלי ביותר, וממנו התחיל לסטות לנתיב הימני ביותר, תוך כדי חציית הצומת, וזאת מבלי שדבר הפריע להמשך נסיעתו.

מיד לאחר מכן המשיך הנאשם לסטות ימינה, עבר את השול הימני, עלה על המדרכה שמצד ימין של הכביש, ופגע עם האוטובוס בחלקו הקדמי-ימני בתחנת אוטובוס עשויה בטון, שאינה תחנה הנמנית עם תחנות העצירה של קו 947.

כתוצאה מהתאונה חדר גג תחנת האוטובוס, העשוי בטון אל תוך חלקו הקדמי-ימני של האוטובוס, כשהוא פוגע בנוסעים אשר ישבו בשורות הראשונות שבצד ימין.

הנאשם המשיך בנסיעתו על גבי המדרכה למרחק של כמה עשרות מטרים עד שהאוטובוס נעצר. כתוצאה מהתאונה נהרגו במקום הנוסעים ורוניקה פיליפ, היילי ויינברג, יוסף קהלני וברטה שוורץ ז”ל; לנוסעת אחת נגרמו חבלות קשות והיא אושפזה במשך חודש ול-9 נוסעים נוספים נגרמו חבלות קלות יחסית וכאבים.

 על פי ההסדר הדיוני, הנאשם הודה והורשע בכתב האישום המקורי שהוגש נגדו. הפרקליטות תטען ל-5 שנות מאסר בפועל, בהתאם לרף הענישה הנוהג בפסיקה במקרים דומים, וההגנה חופשית בטיעוניה.

באשר ליתר הרכיבים – פיצוי, פסילת רישיון נהיגה, מאסר על תנאי ופסילה על תנאי – כל צד חופשי בטיעוניו.

 התיק נוהל על ידי עו”ד דודי ענבר מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי).

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות