ביה”ד נגד הרבי מסאדיגורה שמתנגד לצוואה: ‘בזיון עצום למורשת רוז’ין’

'בד"צ בני ברק' של הגר"נ קרליץ זצ"ל הנפיק מכתב חריף נגד האדמו"ר מסאדיגורה-ירושלים ואמו הרבנית שרה פרידמן: "להפסיק לעסוק במניפולציות, הכפשות והשמצות"
יוסף גרינבוים
כ"ח כסלו התשפ"א / 14.12.2020 14:51

‘בד”צ בני ברק’ של הגר”נ קרליץ זצ”ל הנפיק אמש (ראשון) מכתב חריף נגד האדמו”ר מסאדיגורה-ירושלים, הרב מרדכי שלום יוסף פרידמן, בנו של הרבי מסאדיגורה זצ”ל ואמו הרבנית שרה פרידמן – לאחר שסירבו להופיע לדין תורה.

אהרן מבית שמש מקבל כל חודש 6,400 שקלים בגלל דיכאון. אולי גם לך מגיע? 

במכתב ששיגרו דייני בית הדין מתבקש הרה”צ רבי מרדכי שלום יוסף פרידמן “להפסיק לעסוק במניפולציות, הכפשות והשמצות”.

במכתב, עליו חתומים הגאון רבי שריאל רוזנברג, הגאון רבי יהודה סילמן והגאון רבי יעקב פרבשטיין, וממוען  אל האדמו”ר מירושלים, אמו הרבנית האלמנה וחברי העמותה של סאדיגורה בירושלים – כותבים דייני בית הדין: “בפני בית הדין מונחת צוואת כ”ק האדמו”ר מסאדיגורה זצלל”ה, צוואה המאושרת בבית דין ויש לה תוקף של מעשה בית דין, אשר היא שאלת תוקפה ההלכתי והחוקי אמורים להיות הבסיס לכל ההתדיינות שתתקיים במעמד הצדדים”.

לדברי הדיינים,  האדמו”ר מירושלים ואמו הרבנית סירבו להיענות לדרישת בית הדין לבחור דיין מייצג כזבל”א ולדווח על כך לבית הדין. במקום זאת שיגרו מכתב ובו תקפו באופן אישי את הרבי מסאדיגורה-בני ברק.

דייני בית הדין מאשימים: “הנכם משימים עצמכם כמי שאינם מבינים את התהליך ואת יעדיו.. כבר לפני חג הסוכות, משעה שננקטו צעדים כוחניים וחד צדדיים על ידי אנשי הרה”צ רבי מרדכי שלום יוסף פרידמן, התיר בית הדין בעל פה לחברי הוועד העליון לפנות ולבקש סעדים זמניים שמטרתם היא למנוע את סיכול הצוואה באמצעים כוחניים, סעדים שכידוע ניתנים תמיד במעמד צד אחד לדיון, כדי לוודא שהצוואה תידון כראוי בבית דין מחייב שיוסכם על שני הצדדים, כאשר יחד עם צוו המניעה באה הקריאה לקיים דיון בזבל”א או בבית דין קבוע שיוסכם על הצדדים”.

הדיינים מוסיפים: “בית הדין מנוע מלהתייחס ללשון הבלתי מכובדת במכתבכם, משום שזהו המשך טבעי, לזלזול ולבזיון שאתם מזלזלים ובוזים את רצונו של מרן האדמו”ר זצלל”ה, וכי גם אם יש לכם טענות נגד תקפה של הצוואה, יכולים הייתם למצוא דרכים יותר מכובדות ומכבדות ללבן סוגיא זו”.

הדיינים מזהירים: “זוהי קריאה אחרונה אליכם, להתעשת ולבוא לבירור המחלוקת שבינכם בדין תורה, ולהודיע על נברר זבל”א מטעמכם בתוך שבעה ימים, ולהפסיק לעסוק במניפולציות, הכפשות והשמצות”.

הדיינים מדגישים: “תקדים של מי שרוצה לעמוד בראש חצר חסידית, אשר הוא מסרב לדין תורה בפרהסיא, יהא בזיון עצום לכל מורשת אדמו”רי רוז’ין באשר הם, אל נא תרעו”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ככה מקיימים ולמקללי נפשי תידום
    14/12/2020 16:41
    אברהם חיים
  1. ככה מקיימים ולמקללי נפשי תידום

  2. זהירות
    15/12/2020 04:01
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. היזהרו בנקיטת השם אדמור מסדיגורה, לכל צד,,, מיצאו לכם הגדרה אחרת, ח”ו להיכנס לקפידה. וה הטוב ישים שלו עלינו.

  4. מלכות?
    18/12/2020 10:01
    נח שיינר
  5. לכאורה ”בית הולכים אצל אדמו”ר”, הרי במלכות בית דוד עסקינן. המותר להם לשבת בעזרה. ומדוע הכל מתבצע בקול רעש גדול ואדיר דרך כלי התקשורת שך השמאל המבשלים מטעמים. גם יש חשש מקפידה של זקנו מג”ע