לא תאמינו: כמה מהאוכלוסיה גרה באזורים שסומנו כאדומים וכתומים?

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות: "הטעות הכי גדולה היא להגיע ל-9000 מאומתים ואז לעצור. אין סיבה להגיע שוב לאותו מקום במקום ללמוד מהעבר שלנו, רק לפני 3 חודשים"
אריה ריבקינד
כ"ח כסלו התשפ"א / 14.12.2020 12:43

ד”ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, השתתפה היום (שני), באמצעות הזום בדיון בוועדת החוקה של הכנסת.

אהרן מבית שמש מקבל כל חודש 6,400 שקלים בגלל דיכאון. אולי גם לך מגיע? 

“אין חובת חיסון ולא יהיו סנקציות. עדיין יתאפשר לכולם להיכנס למקומות לאחר בדיקות. אנשים מחלימים לא יידרשו בבידוד ובמקומות בהם נדרשת בדיקת סקר כדי להיכנס, המחלימים לא יידרשו לכך. זה תמריץ רציני”.

לדבריה, “כרגע 55% מאוכלוסית המדינה נמצאת באזורים אדומים או כתומים. נתוני התחלואה עולים והטעות הכי גדולה היא להגיע ל-9000 מאומתים ואז לעצור. אין סיבה להגיע שוב לאותו מקום במקום ללמוד מהעבר שלנו, רק לפני 3 חודשים – ולעצור לפני”.

היא הוסיפה: “אני מבינה את הרצון לפתוח, אבל זה מביא לעליה בתחלואה ולכן יש לפתוח בצורה זהירה ואני לא בטוחה שפתיחת המסחר לא הביאה אותנו למקום בו אנחנו נמצאים כרגע, יחד עם הבעיות בנתב”ג וחתונות המוניות.

“ההחלטות מה נפתח או לא מבחינת משרד הבריאות הן לא פוליטיות בשום אופן. הצגתי את אסטרטגית הפתיחה בהרחבה. הייתי מנויה בחדר כושר ואני מבינה את הרצון והצורך, אך אי אפשר לומר שלהיות במקום סגור ללא מסכה אין בזה סיכון. כך גם אירועי תרבות נשארו לשלבים מאוחרים יותר, בשל המקומות הסגורים. אמרנו להם שברגע שהתחלואה תרד נייצר מתווים של פתיחה זהירה עם כרטיסים ירוקים ועוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות