המבצע הגדול: קופות החולים יוכלו לחסן כ-82,500 בני אדם ביום

כמה תוכל לחסן כל קופה, איך יזמנו את האוכלוסיות בסיכון לקבלת החיסונים, למה יש רצון להביא לשיעור התחסנות גבוה כבר בשלבים המוקדמים, תוך כמה זמן מרגע יציאתם של החיסונים מהמרכז הלוגיסטי יהיה צורך להשתמש בהם, ואיזו בעיה יש עם מגשי החיסונים ומה הפתרון המסתמן?
חרדים 10
כ"ח כסלו התשפ"א / 14.12.2020 11:19

קופות החולים יוכלו, כבר בשלב ראשון, לחסן כ-82,500 בני אדם ביום במבצע חיסוני הקורונה, כתלות בזמינות חיסונים ובביקוש של הציבור למנות חיסון. כך עולה מבדיקת ‘כאן חדשות’.

אהרן מבית שמש מקבל כל חודש 6,400 שקלים בגלל דיכאון. אולי גם לך מגיע? 

בקופת חולים ‘כללית’ מעריכים כי יוכלו לחסן כ-40 אלף בני אדם ביום, בקופת חולים ‘מכבי’ מעריכים כי יוכלו לחסן כ-25 אלף בני אדם, ב’מאוחדת’ מעריכים כי יוכלו להגיע לכעשרת אלפים מנות חיסון ביום, וב’לאומית’ אומרים כי יוכלו לחסן כ-7,500 בני אדם ביום.

במשרד הבריאות מעריכים, כי האוכלוסייה הכללית תוכל להתחסן כבר בתחילת מבצע החיסונים במקביל לאוכלוסיות בסיכון וייתכן שהפניה לאוכלוסיות בסיכון תהיה אקטיבית יותר.

גורם בכיר בקופת חולים אמר הבוקר ל’כאן חדשות’ כי אם יתאפשר לכל האוכלוסייה להתחסן כבר בתחילת המבצע, הדבר יביא ליצירת ביקוש גבוה ולמתן תחושה של דחיפות.

לדבריו, לפי ההערכה, גורמים שונים עלולים להביא לירידה בשיעור ההתחסנות, כמו למשל דיווח על תופעות לוואי ואף ירידה בתחלואה. לכן, לדבריו, יש רצון להביא לשיעור התחסנות גבוה כבר בשלבים המוקדמים.

בקופות החולים מתכוונים לפנות בתחילת מבצע החיסונים לאוכלוסיות בסיכון בהודעות כתובות ובמקרה הצורך בשיחות טלפון, כדי לזמן לקבלת החיסונים במטרה להגיע לשיעורי התחסנות גבוהים.

הציבור הכללי יוכל, ככל הנראה, לזמן תור דרך האתר או האפליקציה של הקופה, ובכל המקרים ייקבעו מראש שני תורים לקבלת שתי מנות החיסון במרווח זמן של 21 ימים.

בקופות נערכים למבצע לוגיסטי מדוקדק לשינוע החיסונים מהמרכז הלוגיסטי בשוהם, שם הם מאוחסנים בטמפרטורה של 70 מעלות מתחת לאפס, למרכזים שבהם יינתנו החיסונים.

מרגע יציאתם של החיסונים מהמרכז הלוגיסטי יהיה צורך להשתמש בהם תוך חמישה ימים בלבד. במקרה שלא – לא ניתן יהיה להתחסן באמצעותם והם ייזרקו לפח.

ככל הנראה מסתמן פתרון למגשי החיסונים שבכל אחד מהם 975 מנות חיסון, מה שמצריך שימוש בכל המנות מרגע הפשרת המגש. כעת נראה כי ניתן יהיה לחלק את מגשי החיסונים הקפואים כך שניתן יהיה להוציא מאות בודדות של מנות בכל מגש.

חשיבות הדבר גדולה מכיוון שאחרת יש חשש מבזבוז רב של מנות יקרות ערך. החיסונים יינתנו במרפאות ראשוניות, מרכזים ייעודים וניידות.

ממונה הקורונה, פרופ’ נחמן אש, אמר הבוקר כי הוא מקווה מאוד שביום ראשון יתחיל מבצע החיסון.

בריאיון לרן בנימיני ברשת ב אמר אש: “אנחנו עושים הכול לקבל את האישורים הרגולטוריים. אני אתחסן בין הראשונים. אנחנו צריכים להוות דוגמה אישית שהחיסונים בטוחים ויעילים. לאורך הדרך יהיו חיסונים לכל תושבי ישראל”.

ראש מטה ‘מגן ישראל’ תומר לוטן אמר בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב: “המטרה היא להגיע ל-60%-70% של אוכלוסייה מחוסנת כדי להרגיש בטוחים ביכולת לחזור לשגרה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות