רשת ב’: “מציגים לתלמידי בתי ספר את מלחמות ישראל כ’נס'”

בחוברת חנוכה שמימן משרדו של זאב אלקין ב-50 רשויות ישנם תיאורים של שמונה נסים כנגד שמונה נרות החג - ומלחמות ישראל מוצגות כ'נס' • אבל ברשת ב' יש מי שבוחר להציג התנגדות
חרדים 10
כ"ז כסלו התשפ"א / 13.12.2020 14:04

בתוכנית ‘בחצי היום’ ברשת ב’ דווח היום (ראשון) כי האגף לתרבות יהודית במשרדו של השר זאב אלקין מציג לתלמידי בתי הספר את מלחמות ישראל כ’נס’ ואת ההינתקות מגוש קטיף כ’זמנית’.

אהרן מבית שמש מקבל כל חודש 6,400 שקלים בגלל דיכאון. אולי גם לך מגיע? 

הדברים מוצגים בחוברות שמימן המשרד להשכלה גבוהה ומשלימה ושחילק האגף ביותר מ-50 רשויות מקומיות, לפני יציאת התלמידים לחופשת חנוכה.

לפי הדיווח, החוברות חולקו בקופסאות של פעילויות לחנוכה לתלמידי כיתות א’ דרך הרשויות המקומיות. “באחת החוברות ישנם תיאורים של שמונה נסים כנגד שמונה נרות החג. לפי כותבי החוברת, דברים טובים שקרו לעם היהודי הם ‘נסים משמיים’, ודבר זה מוצג כעובדה מוגמרת, אך לא כאמונה”, נאמר בדיווח.

כך לדוגמא מכונה מלחמת ששת הימים בחוברת כ”נס מלחמת ששת הימים” ונכתב עליה כי היא: ״המלחמה הפלאית מכולן”.

עוד נכתב כי המלחמה הסתיימה ״כשישראל מרחיבה את שטחה באופן משמעותי בסיני, בגולן, ביהודה ושומרון. הנס הגדול התברר בהמשך. ערב קודם צ׳יפרו את הטייסים המצרים במסיבה… ובבוקר הם פשוט לא הצליחו לקום״.

הנס השלישי מוקדש למלחמת המפרץ. שם למשל כתוב שהעובדה שהטילים ששוגרו מעיראק לעבר ישראל נפלו בשטח פתוח היא “נס”.

לפי הדיווח ברשת ב’, “הורים רבים זעמו על שהחוברת אינה מכיל הסברים רציונאליים לעניין המלחמות, הקשורים ליכולת צבאית נמוכה של האויב, אלא מציגים את הנושא כנס משמיים”.

הנס השישי בחוברת מוקדש כולו ל״נסים של גוש קטיף״.

שם מתייחסים להינתקות כ״עקירה זמנית״ ומסיימים ב-״הניסים הללו העידו על הצורך בשהות יהודית בחבל ארץ זה ואנו תפילה כי עוד נשוב לשם ולא נזדקק עוד לנסים שכאלה״.

מהמשרד להשכלה גבוהה ומשלימה נמסר בתגובה: “הערכה המדוברת הינה פרויקט של יותר מ-50 רשויות בארץ, אשר בחרו להתקשר עם הפקת ‘גרים קרוב’ של ארגון ‘קרוב ללב’. האגף לתרבות יהודית במשרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה תומך בפרויקטים מסוג זה במסגרת קול קורא לפרויקטים ייחודיים המפורסם ברשומות ובאתר המשרד. התמיכה הינה עד 75% מעלות הפרויקט ועד מסגרת גג של 15 אלף שקלים לרשות. התכנים הכתובים בערכות נקבעו על ידי הרשויות הלוקחות חלק בפרויקט ולא על ידי משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה.

“התמיכות וההקצבות שנותן האגף לתרבות יהודית במשרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה ניתנות בהתאם לקריטריונים שקופים ושוויוניים אשר אושרו כדין. תוכן האירועים ובחירת האמנים נקבע על ידי הרשויות המקומיות, שהן הגורם המקבל את התמיכה וההקצבה מהמשרד. כל הפעילויות מבוצעות על ידי הרשויות ועל ידן בלבד והן אחראיות להתקשרויות שלהן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות