עשרה ימים לפני התפזרות הכנסת? הדרישה החדשה של גנץ מנתניהו

על רקע המשבר בקואליציה בין הליכוד לכחול לבן וההצעה לפיזור הכנסת, מסתמן משבר נוסף: במכתב ששיגר גנץ למזכיר הממשלה הוא דורש להיענות להנחיות בג"ץ - ולהתחיל בתהליך מינוי הבכירים
אריה ריבקינד
כ"ז כסלו התשפ"א / 13.12.2020 13:05

שר הבטחון בני גנץ, שלח הבוקר (ראשון) מכתב למזכיר הממשלה, צחי ברוורמן, בו הוא דורש לדון במינוי פרקליט המדינה ומנכ”ל משרד המשפטים כבר בישיבת הממשלה הקרובה.

גנץ טוען כי הרקע למכתב הוא הנחייתם של היועץ המשפטי לממשלה ושל בג”ץ מהשבועות האחרונים – לפיה אין לעכב את המינויים.

“לאור החלטת בג”ץ, המורה על מתן צו מוחלט להבאת הצעת שר המשפטים לאישור הממשלה בדבר מינוי מנכ”ל משרד המשפטים, וכל זאת במהירות הראויה ובהתאם לתקנון הממשלה, אבקשך להעלות על סדר יומה של ישיבת הממשלה את אישור מינויו של מנכ”ל משרד המשפטים, עורך הדין שימי בראון, ביוזמת משרד המשפטים”, כותב גנץ.

גנץ הוסיף במכתבו: “נוסף על כך, בהמשך לפנייתו של שר המשפטים ולאור חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה, לפיה ראש הממשלה מנוע מלעסוק במינוי בכירים וביניהם פרקליט המדינה, אבקשך לפעול להעלות גם את מינויו של פרקליט המדינה, עורך הדין דוד איסמן”.

ביום חמישי האחרון קבע בג”ץ כי יש למנות מנכ”ל משרד משפטים בהקדם האפשרי, כל עוד אין סיבה אמיתית שתמנע זאת.

על רקע ההצעה לפיזור הכנסת, בה תמכה כחול לבן, במפלגה של גנץ מנסים לזרז את המינויים שהביאו. נזכיר, כי אם התקציב לא יעבור בתוך 10 ימים, עד ה-23 בדצמבר – הכנסת תתפזר באופן אוטומטי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות