נתניהו: מתחילים את סוף המגפה • אדלשטיין: נצטרך להילחם בפייק ניוז

ראש הממשלה ושר הבריאות ביקרו במתחם החיסונים של 'מכבי' והעריכו כי המבצע לחיסון נגד הנגיף יחל כבר בשבוע הבא • השר אדלשטיין: ראינו פרסומים שחסרים דברים. אלה בחזקת שמועות בלבד. לא חסר דבר • מנכ"ל משרד הבריאות: זריקת החיסון הראשונה - בתחילת השבוע הבא, החיסון בטוח
תמי גיל
כ"ז כסלו התשפ"א / 13.12.2020 11:40

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הגיעו הבוקר (ראשון) לביקור במתחם הדרייב אין של קופת החולים ‘מכבי’ לחיסונים נגד נגיף הקורונה.

ראש הממשלה מסר במקום הצהרה:  “היכולת של קופות החולים בארץ לבצע את המשימה מראה לנו שאנחנו כנראה נוכל להקדים את מתן החיסונים לאוכלוסיית ישראל בצורה המיטבית, לדעתי הטובה ביותר בעולם. בנוסף לכך אנחנו כמובן מברכים על כך שהרשות הרגולטורית האמריקנית, ה-FDA אישרה את החיסון של פייזר. זה מאפשר לנו לצאת לדרך. אנחנו מתחילים את הסוף של המגפה.

“עד אז אני מבקש לשמור על הכללים, להקפיד על כך. אין שום סיבה שנשלם במתים, בטרגדיות ובחולים קשים מעבר למינימום ההכרחי. אנחנו רואים מה קורה עכשיו בעולם, הטרגדיות הענקיות בארה”ב, בגרמניה, בחלקים אחרים של אירופה וברוסיה. ישראל יכולה לצאת מזה בצורה הטובה ביותר. אני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם. ביום הזה מה שאני יכול להגיד זה שאנחנו בדרך להקדמת מתן החיסונים”.

שר הבריאות יולי אדלשטיין: “ראינו כאן שלבי היערכות מאוד מתקדמים. יכול להיות שהחיסון יתחיל מוקדם יותר, ואולי כבר בשבוע הבא נוכל להתחיל את החיסונים של הצוותים הרפואיים. עוד נצטרך להילחם הרבה בפייק ניוז. אז אני רוצה להתחיל להילחם בזה עכשיו. ראינו פרסומים על כך שחסרים דברים. אלה בחזקת שמועות בלבד. לא חסר דבר. יש היערכות יוצאת מן הכלל של 4 קופות החולים. בימים הקרובים נביא בשורה לישראל שתהיה מהמדינות הראשונות בעולם שמתחסנות”.

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, אמר הבוקר כי הזריקה הראשונה צפויה בתחילת השבוע הבא. בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בתוכנית ‘קלמן ליברמן’ ברשת ב הבהיר פרופסור לוי כי החיסון בטוח ושהוכח בעשרות אלפי נסיינים שאין תופעות לוואי חמורות.

משרד הבריאות עדכן הבוקר, כי אתמול אובחנו 1,288 חולי קורונה חדשים והתקבלו תוצאות של 43,952 בדיקות. אחוז הבדיקות החיוביות עלה ל-2.9%. מדובר בנתון הגבוה ביותר שנמדד בשבוע האחרון.

בישראל יש  כיום 17,339 חולי קורונה פעילים. מצבם של 331 מהם מוגדר קשה ו-128 מתוכם מונשמים.

מספר המתים מאז פרוץ המגפה עלה בארבעה, ועומד כעת על 2,983.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות